12 Şubat 2022 Cumartesi

YAŞADIKÇA DÜŞLE, DÜŞLEDİKÇE YAŞA

 YAŞADIKÇA DÜŞLE, DÜŞLEDİKÇE YAŞA

Herkese merhabalar, ben Emine Alexandra. Size Gençlik Otobüsü maceramı anlatacağım ama onun öncesinde şunu söylemek istiyorum ki başvuru yapmayı düşünüyorsanız veya başvuru yaptıysanız bilin ki bir aileye girmek üzeresiniz. GO AİLESİ !


Küçüklüğümden beri yurtdışına çıkmak istiyorum ve bunun için de sürekli araştırmalar yapardım. Hatta euro biriktirip uygun fiyatlı Avrupa turlarına katılmayı bile düşündüm. Bu kur farkından dolayı pek kolay olmuyor, olmadı da. Birçok programa başvurdum; öğrenciler için olan programlar, proje programları, kültür programları vs. Maalesef hiçbiri olmadı. Ya bir miktar para söz konusu oldu ya da hiç cevap gelmedi. Bir türlü yurtdışına çıkamıyorum diye hayıflanırken İnstagram’da Maksut Hoca’nın İtalya’daki bir fotoğrafı çıktı. Pisa Kulesi arkada, önde kendisi eğlenceli bir poz vermişti. Açıklamada da “Pisa Kulesinde uçmak ister misiniz? Hala Gençlik Otobüsünü duymadınız mı?“ yazıyordu. Kendi kendime “Duymadım... O kadar araştırma yaptım nasıl hiç karşıma çıkmaz?” diye kendime kızdım.

Hemen başvuru için web sitesine girdim bir baktım 18 yaş sınırı var :( Henüz reşit olmamış olan beni bu durum üzmüştü. Sonra uzun uzun araştırdım tüm ayrıntılarıyla projeyi inceledim. Hem ücretsiz hem gençlerin olduğu hem de bir aile ortamının olduğu başka bir proje daha var mı?! Yok... Üstelik 12 yıldır yapılıyormuş. Gidenlerin fotoğrafları, videoları o kadar güzeldi ki yeni yaşımı hiç bu kadar sabırsızlıkla beklememiştim. 18 yaşıma girdiğim zaman başvurumu yapıp ön elemeyi geçtim ama bu kadarla bitmeyeceğini biliyordum. Daha başlamamıştı bile. 


Daha sonra İstanbul’da yapılacak Bilgilendirme toplantısının tarihi ve gelecek konuşmacıların isimleri açıklandı. Hepsini teker teker araştırıp hayranlık duymuştum. Gençlik Otobüsü sayesinde bu kadar değerli insanların konuşmalarını ücretsiz dinleme fırsatımız oldu. Çok önemli isimlerden çok değerli öğütler ve hayat hikayeleri dinledik. Toplantıdan çıktıktan sonra kendi kendime dedim ki “ İşte olman gereken ortamlar bunlar, kendini daha çok geliştir ki günün birinde senin de insanlara anlatacağın bir hayat hikayen olsun.” Ankara’ya dönerken hep bunu düşündüm. Hayallerim var, onları gerçekleştirmeye bir yerden başlamam gerekiyordu. Bunun farkındaydım, yapabileceğimin de farkındaydım. Nasıl olacak peki... İşte tüm bu karmaşık düşüncelerimi netliğe kavuşturan Gençlik Otobüsü projesi oldu. Çünkü sadece 14 ülkeyi gezdiren bir proje değil bu. Gençleri geliştiren, destekleyen işlere yönelik veren bir proje. Bu proje, farkımın farkına varmamı sağladı. Sonraki aşama video mülakatıydı. Daha kimseyle tanışmamıştım, herkes izleyecekti ne söyleyebilirim ki gibi endişelere kapılmıştım, ne yalan söyleyeyim… İçimden geçen ne varsa söylemeye karar verdim ve hemen çekip büyük bir heyecanla YouTube’a yükledim. Bir süre açıklanmasını bekledik ve bu sırada da sosyal medyada paylaşımlar yapıyorduk ki daha çok genç duysun ve yararlansın.


Video mülakatından da geçtim ve yüz yüze olan mülakata çağrılmayı beklemeye başladım. Bu son aşamaydı eğer başarılı olursam hayallerime bir adım daha yaklaşacaktım. Ama projeye dahil olduktan sonra anladım ki projenin o kadar güzel fırsatları vardı ki yurtdışı gezisi onların yanında sönük kalıyordu bile. İlk girdiğim mülakattı ve eminim ki hayatımda girdiğim en eğlenceli mülakat olarak kalacak. Sabah 10’dan akşam 7’ye kadar hep beraber otelde durduk ve o kadar güzel insanlarla tanıştım ki... Çok farklı düşünceler, çok farklı hayat tarzları bir arada… Kocaman bir aile olduk hem de birkaç saatte. Herkes birbirini yıllardır tanıyormuş gibi samimi bir ortam vardı. Ömürlük arkadaşlıklar edindiğiniz bir mülakat! Projeye başvururken hiç böyle şeyler düşünmemiştim. Maksut Hoca canlı yayınlarında Gençlik Otobüsü ile ilgili soruları cevaplarken hep derdi “Burada çok güzel dostluklar kazanacaksınız” Kazandık da:)


 Asiller ve yedeklerin isimlerinin açıklanması için canlı yayın açıldı. Önce yedekler açıklandı ve ben de yedeklere kalmıştım. Başta biraz üzülmüştüm ama projeye hala aktif olarak katılabileceğim için mutluydum.  Maksut Hoca ve Özlem Hanım, asiller ve yedekler için Pulmann Otel’de bir gece iki günlük bir eğitim kampı düzenlediler. Hepimiz yeniden bir araya gelecektik bu yüzden hepimiz çok mutluyduk. Çünkü bir araya geldiğimizde ne kadar zaman geçmiş olursa olsun sanki hiç ayrılmamışız gibi yakın olabiliyoruz. Kendimi gerçekten orada yabancı hissetmiyorum ve onlarla hep bir arada olmak istiyorum :) Enerjik, mutlu, hayalperest ve umutlu insanlarla bir arada olmayı kim istemez ki? Çok verimli iki gün geçirdik ve projenin dışarıdan gözüktüğünden de kapsamlı olduğunu tam anlamıyla gördük. 


 
Toparlamam gerekirse, ki daha çok bahsetmediğim konu var, onları ancak aramıza katılarak görebilirsin. Gençlik Otobüsü 18-35 yaş arası gençleri Avrupa’da  14 ülke ve 19 şehri ücretsiz gezdiren, ünlü isimlerle bir araya getiren, girişimcilerin konuşmalarına katılmasını sağlayan, farklı iş fikirleriyle hayata atılmasına yardımcı olan aynı zamanda ömürlük insanlarla tanışmamızda ön ayak olan bir proje. Yaklaşık bir senedir bu projenin içindeyim ve her gün iyi ki girmişim, iyi ki projenin bir parçasıyım diyorum. İyi ki Gençlik Otobüsü, iyi ki Go ailesi 🤍 Öncelikle Maksut Hoca’ya ve Özlem Hanım’a, güzel arkadaşlarıma ve bu projeye hayat veren herkese çok teşekkür ederim.

EMİNE ALEKSANDRA KILINÇ/ANKARA

9 yorum:

  1. Senin gibi güzel bir insanla karşılaşmak bizim en büyük şansımızdı. Yolun açık olsun prensesim

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle haklısın, öyle değerli bir projedeyiz ki "farkımızın farkına" varıyoruz gerçekten🙌 kalemine sağlık canım, tüm hayallerine ulaşman dileğiyle💐

    YanıtlaSil
  3. Kuzucuğummmmm... Ne de güzel yazmışsın, mülakat günü sabahı ilk seninle konuşmuştuk ve heyecanını unutamıyorum. Ama sonrasında hep takdir ettiğim bir insan oldun. Yaşına rağmen o kadar güzel şeyler yapmış ve yapmaya da devam ediyorsun. Umarım karşına hep GO Ailesinde yer alan insanlar gibi güzel yürekli insanlar çıkar. Hayallerinin gerçekleşmesi dileğiyle kuzucuğum <3

    YanıtlaSil
  4. İyi ki tanıdık seni güzel yürek 🧡

    YanıtlaSil
  5. Hayatına 18 yaşına katabileceğin en güzel projeyi katmışsın ömrün de senin gibi güzel olsun prenses 😍

    YanıtlaSil
  6. Enerjik, mutlu, hayalperest ve umutlu insanlar burada🙌🏻😍 Bunları hiçbir zaman kaybetmiyoruz… Çok seviliyorsun minik prenses🧚🏻‍♀️🤍

    YanıtlaSil
  7. :)benim minik prensesim 18 yaşında bi gencin cesareti ve yüreğiyle yapabileceği çok büyük bir şeyi başarıp aramıza katıldın ne mutlu bana ki tüm vaktini iyiliğe koşturarak geçiren bi Alexyyy'im oldu<3

    YanıtlaSil
  8. Ben bu güzel hanımefendiyle bu projede tanıştım iyi ki de tanıştım :)

    YanıtlaSil