5 Şubat 2022 Cumartesi

SEÇİLMİŞ KİŞİLER VE HAYAT

Seçilmiş Kişiler ve Hayat

       Öncelikle kendimden bahsedeyim...

      Neden gençlik otobüsüne katılıyorum?

   Hayatım nasıldı ve şimdi hayatım nasıl gidiyor, hayallerim, umutlarım var ve gençlik otobüsüyle ilgili hislerim ve duygularım nasıl?

       Melik Kızılaslan olarak bir köyde büyümüş on sekiz yaşıma kadar köyde yaşamış ve hiçbir şekilde on sekiz yaşıma kadar şehir dışına çıkamadım. Bundan ötürü hep dışarıya yabancı ülkelere yeni şehirlere yeni topraklara yeni jeolojik bölgelere yeni kültürlere yeni zevklere yeni renklere yeni insanlara hep merakım var on sekiz yaşında İstanbul’a geldiğimde bir metropolün gerçekliği ile yüzleştim ve çok hoşuma gitti İstanbul benim Amerika’mdır diyebilirim bu güzel şehir için.  Çok çalıştım on yıldır çalışıyorum İlk dört sene inşaatta ve restoranlarda çalıştım son altı yılda turizm de çalışıyorum ve altı yıldır masaj terapistiyim bir Türk Hamamı’nda çalışıyorum ve bu hamam %100 turist misafirleri olan 472 yaşında bir Osmanlı şaheseri burada insanlara şifa dağıtıyorum her gün her kültürden dünyanın her köşesinden insanlarla tanışıp kültür alışverişi yapıyorum Türkiye’yi tanıtıyorum bir şekilde. 

 Onların dillerini dinlerini yaşantılarını kültürlerini öğreniyorum ve bunları beni çok mutlu ediyor ve o insanların kültürünü çok merak ettiğim için kendi imkanlarım neticesinde 14 tane ülkeyi gezdim çünkü ben çok istiyordum gezmeyi görmeyi bilmeyi bilgi edinmeyi ve kovidden beri hiçbir ülke gezemedim maalesef ve Avrupa’yı gezmek çok zor döviz ve vize problemlerinden ötürü.

GENÇLİK OTOBÜSÜ

Neden gençlik otobüsüne katıldım ve nasıl ve nasıl gelişti? 

İlk olarak ben gençlik otobüsünü sosyal medyada gördüm 2015’te başvurdum ama ilgilenmedim yarım kaldı sonra 2020 de yine karşılaştım bu sefer başvurumu tamamladım ve çağırıldım mülakata kadar geldim çok şükür yedeklere kaldım ve gerçekten otobüsün içinde olmak istiyorum otobüsle dolaşırken yeni anılar yeni bilgiler yeni deneyimlere sahip olacağım ve hobim olan fotoğrafçılıkla ilgili kameramı alıp bol bol mimari fotoğraflar çekeceğim ve insanların (gezgin arkadaşlarımın) fotoğraflarını da çekeceğim güzel bir keşif olacağını biliyorum çünkü hep tek başıma gezdim bir kere grupça gezmek nasip olmadı inşallah bu sefer olur.

     Toplantılarda ve mülakatta ve internet araştırmalarım sonucunda anladım ki Maksut Coşkun mükemmel bir kişi ve bizim için bir şeyler yapmaya çalışıyor. Gençlere ve insanlara bir fayda edinmekle uğraşıyor, bu devirde herkes kendi derdiyle uğraşırken Maksut beyin yaptıklarını görünce çok imrendim ve helal olsun dedim tek problemi gençlere yol göstermek gençlerin hayatlarına dokunmak bu adamla gurur duyuyorum, iyi varsın, iyi ki senin gibi insanlar var. 

GENÇLİK OTOBÜSÜ

İkincisi olarak ben orta okula bile düzgün gidemedim çünkü hep çalıştım köyde, liseyi dışardan okudum üniversiteye gitmek nasip olmadı çünkü ben çalıştım ablamla kardeşim üniversiteye gittiler onlar mezun oldular onlara bir şekilde destek oldum şimdi halen çalışmak zorundayım ondan dolayı üniversiteye gidemiyorum ve gençlerin genç insanların olduğu camiada hep olmak istiyorum çünkü içimde öyle bir özlem var yaşıtlarımla birlikte vakit geçirmek onların bakış açılarını öğrenmek insanları tartmak bilmek bu da bir vesile ki gençlerin otobüsüne katıldım oradaki pırıl pırıl gençlerle olmak beni çok mutlu ediyor çoğunun müthiş zekası var çoğu gerçekten seçilmiş kişiler zekalarını hayat görüşlerine hayranım böyle insanlarla tanışıp arkadaş olmak beni çok mutlu ediyor Recep, Arda, Ömer, Ege, Beyza adını sayamadığım bir sürü arkadaş edindim onlara çok ısındım şimdiden, ben bu güzel gençlerle birlikte yaşama ve tanışma fırsatı yakaladım.

 Hayatla ilgili hislerimi paylaşmak istiyorum sizlerle. Ölmekten hiç korkmuyorum ben öldükten sonra dünyamız nasıl bir yer olacak nasıl teknolojik buluşlar olacak uzayı nasıl keşfedecekler ben onları görmeyeceğim için çok üzülüyorum, komşu Galaxymiz olan Andromeda galaksisinin bir trilyon yıldıza sahip o galaksinin sırlarını çözüldüğünde göremezsem bu beni çok üzer daha bizim Samanyolu galaksininsin sırlarını merak ediyoruz ve yeni yeni bilgiler ediniyoruz insanlık olarak. Çok uzakta değil, daha 300 yıl önce dünyamızın düz olduğunu düşünen bilim insanları vardı, şimdi gezegenimiz olan dünyayı ve güneş sistemini iklimlerin nasıl oluştuğunu ve dahası özelliklede Apollonun aya ilk ayak basması bunlar Rönesans döneminde bile hayal edilemezdi. Beş yüz yıl sonra veya bin yıllar sonra ne olacak neleri keşfedecekler bunları çok merak ediyorum… 

Bizim hayat şartlarımız ve bulunduğumuz coğrafyada hayat şartları politik ve dini kullanan insanlar yüzünden Ortadoğu özellikle büyük bir şekilde olumsuzsa etkilenmektir.  Bu şartlardan ötürü çoğu süper beyinler bilimi ilimi irfanı öğrenmeden hayat şartlarıyla boğuşuyorlar.  

Burada bunu gören Maksut Coşkun gibi iyi kalpli insanlar gerçekten bu olumsuzca etkilenen insanlara bir şekilde destek olup bunlara karşı dik durup çok çok değerli olan vakitlerini harcıyorlar. 

Ben Maksut Coşkun gibi insanlara binlerce teşekkür etmek az gelir iyi ki varsınız iyi ki insanlığa fayda sağlıyorsunuz ben gerçekten çok teşekkür ediyorum.

Saygılarımla... 

Melik Kızılaslan-İstanbul

6 yorum:

  1. Yüreğine sağlık güzel insan, o kadar içten yazmışsın ki okurken bile seninle gurur duydum. Umarım merak ettiğin her sorunun cevabını alarak hayatına devam edersin. Hayatın tüm zorluklarına rağmen hep güçlü olmuşsun ve öyle olmaya devam edeceğine de eminim. Yanında, hayatında daha çok gençler olacak ve sakın üzülme hiçbir şey için geç değil, yeter ki sen inan...

    YanıtlaSil
  2. Ne değerli bir yazı olmuş gerçekten bi solukta okudum, genel kültür tadında. Hayatla ilgili hislerin ayrı güzel olmuş. İstediğin şeylere hep ulaşman dileğiyle. Herşey gönlünce olsun💐🙌

    YanıtlaSil
  3. Tüm bu zorluklara rağmen gözündeki ışığı o kadar net hatırlıyorum ki,havalimanına nasıl gideceğimi dakikalarca anlatan o yardımsever hallerini de,hayat senin tüm yorgunluklarını her geçen gün alır ve umarım Avrupa sokaklarını beraber adımlarız:)

    YanıtlaSil
  4. Öyle güzel insansın ki, ışığın her daim pusulan olsun. Seninle tanıştığıma memnunum, hayallerine kavuşman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  5. Öyle güzel içten bir yazı ki, umarım hayallerine en kısa sürede kavuşursun.. 🙏🏻🕊 Biz seni tanıdığımız için çok mutluyuz😊🌸

    YanıtlaSil
  6. Yaşama sevincini, iyiliğini, cesaretini, yardımseverliğini, paylaşmayı, dostluğu, tümm güzel hisleri gözünün parıltısında tasıyan güzel insan... hep güzel kalman dileğimle :)

    YanıtlaSil