7 Şubat 2022 Pazartesi

Hanım'ın Avrupa Macerası

 “Peşinden gitmeye cesaretiniz varsa bütün hayalleriniz gerçekleşebilir.” (Walt Disney)


 Gençlik Otobüsü ile 2019 yılında sosyal medyada gördüğüm link sayesinde tanıştım. Coğrafyacı olduğum için gezip görme merakım çok yüksek ve aslına bakarsanız bazen turist bazen de gezginim. Bu yazıda size kişisel özelliklerimden çok, bu muhteşem projenin bir parçası olmanın haklı gururunu anlatacağım.



   Bu yola 2019 yılında, üniversite 3. sınıf öğrencisiyken baş koydum. Ücretsiz Avrupa turu beni fazlasıyla heyecanlandırmıştı. Çünkü Erasmus'ta ilk sınavını verip ikinci sınavını verememiş biri olarak, bunun burukluğunu fazlasıyla yaşamıştım. Hayallerimin hayalde kalmasını istemiyordum. Ve genclikdunyasi.com’dan başvuru formunu doldururken, Go Genç Kart satın alırken, bütün aşamaları geçerken öyle içten inanıyordum ki; bu otobüsle Avrupa hayallerimi gerçekleştireceğimden emindim. Sonra maraton başladı. Bilgilendirme toplantıları, video aşamaları ve mülakat.. Ben ise şanslıydım. Çünkü çekilişle, doğrudan mülakata hak kazananlardandım. Diğer aşamalara girmeme gerek bile kalmamıştı. Mülakat İstanbul’da gerçekleşti. Jüri üyeleri tarafından değerlendirilmemiz çok güzel bir ambiyans sağladı. Proje sahibi Maksut Coşkun Dokunulmaz hocamı yakından tanıma fırsatı da yakalamıştım. Ve beklenen an geldi.. Mülakat sonrası kazanan asil ve yedekler açıklanmış ve ben de yedeklerdeydim. Çok mutluydum. Çünkü umudum hâlâ vardı. Daha sonra asiller ve yedeklere İstanbul’da bir gece konaklayacağımız ve eğitim alacağımız şekilde İstanbul’a davet edildik. Eğitim verilecek olan tarihte benim açık öğretim sınavlarım vardı. Tabii ki de sınavları boş verip, tercihim proje etkinliğine gitmekten yana oldu. Çünkü sınava girmesem bir dönemim uzayacaktı, ama eğitime katılmasam birçok şeyi kaybedecektim. Hislerim ve aklım eğitime gitmem gerektiği yönündeydi. Kıyıyı gözden kaybetmeye cesaret etmeyenler yeni okyanuslar keşfedemez düşüncesinde gittim. Bizleri birçok sürprizler bekliyordu. Eğitim için gittiğimiz otelde pek değerli Bakan, İş insanları, Hocalarımız ve birbirinden enerjik, neşeli gençlerle tanışma fırsatı yakaladım. Birden fazla marka sahipleri ile tanıştık. Biz gençlere mentörlük yaptılar ve iş fırsatları sundular. Bu hayatımın en manidar eğitimi oldu. Bana gerçekten bir vizyon kazandırdı. Ve takdire şayan hocamızın çabaları, bizi gururlandırdı.


Projeye öncelerinde gezme amacıyla kaydoldum sonrasında gezmekten çok daha fazlasını gördüm. Farklı insanlar, farklı kültürler, farklı deneyimler, farklı meslekler, yaratıcı gençler, etkinlikler, eğitimler.. Saymakla bitmez. Birçok şey öğrendim ve bu proje adeta bir okul haline büründü. Bu proje bana önce umut, sonra öğretmen oldu.


Projenin sahibi Maksut Coşkun Dokunulmaz hocama teşekkürlerimi sunarım. Sevgiyle kalın.

Hanım Oğuz, Adana.




9 yorum:

  1. Ahh kesinlikle bu proje bir okul ve biz de eğlenerek öğrenen öğrenciler olduk🌸 Yüreğine sağlık canım🥰

    YanıtlaSil
  2. Canım adanalım kıymetli arkadaşım❤️🦋🌠

    YanıtlaSil
  3. Ben de senin gibi sadece Avrupayı gezeceğiz sanıyordum ama bir baktım bir yaşadım ki gezmekten çok daha fazlası girmiş hayatımıza 😍

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel bir maraton,ne içten bir yazı. Yüreğine saglık kuzum💐

    YanıtlaSil
  5. Hayallerinin peşinden gitmeye cesareti olan bir ADANALI aranıyor.💯 Şahane bir yazı olmuş tebrikler🌹

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim canım ailem ❤

    YanıtlaSil
  7. Kampta bizlere yapmış olduğun minik sürprizler hala aklımda :) İyi ki tanıdık seni, hayallerine kavuşacağın nice yılların olsun..

    YanıtlaSil
  8. "Kıyıyı gözden kaybetmeye cesaret etmeyenler yeni okyanuslar keşfedemez." çok güzel söz ve Maksut Hocanın da dediği gibi bir şeyi çok istiyorsak risk almamız gerekli, iyi ki risk almışsın, GO ailesinin en Adanalısı <3

    YanıtlaSil
  9. İyi ki bu ailenin parçasıyız, ellerine sağlık güzel bir yazı olmuş:)

    YanıtlaSil