2 Şubat 2022 Çarşamba

BİR AİLE OLUŞ HİKAYESİ

 BİR AİLE OLUŞ HİKAYESİ

Nasıl başlamalı bilmem… Bu bir ‘aile’ oluş hikayesi… Asla tahmin edemeyeceğiniz kadar güzel bir aile hem de. Bir gün her şeyden umudu kesmiş, üzgün bir şekilde İnstagram’da dolaşırken karşınıza bir reklam çıkıyor, ‘ücretsiz Avrupa gezisini okuyorsunuz ve nedir acaba diye girip bakıyorsunuz. Zaten sayfaya kere sayfaya girdikten sonra üye olmadan çıkmak neredeyse imkansız… Resmen sizi çeken bir şeyler oluyor (ben buna gençlik otobüsü enerjisi diyorum ). Derken heyecanla başvurunun kabulünü bekliyorsunuz ve bir de bakıyorsunuz ki profiliniz onaylanıyor :D İşte her şey sonrasında başlıyor…




Siteyi kullanmak eğlenceli hale geliyor ve bir süre sonra çıkamadığınızı fark ediyorsunuz  Yeni insanlar, yeni fikirler, gençlik! Genç olmanın nasıl değerli bir şey olduğunu orada anlıyorsunuz. Çünkü Maksut Hocam her zaman tek şeyi söylüyor; ‘ bizim gençliğimiz var! ’. O anda aslında umudun, geleceğin ta kendisi olduğunuzu fark ediyorsunuz. Bu bana Gençlik Otobüsü’nün yaptığı en güzel katkılardan biri. Değerinizi bilin gençler… Hayatta her zaman karşınıza ilk ve tek önceliği gençlik olan, bizler olan bir Maksut Hoca çıkmayabilir… 

               

Dört gözle bilgilendirme toplantısını beklemeye başlıyorsunuz. Kafanızda kurup duruyorsunuz, heyecandan duramıyorsunuz… Ve bir de gidiyorsunuz ki ne göresiniz… Yüzlerce genç… Sizinle aynı hayali paylaşan, belki de aynı deneyimleri yaşamış, aynı duyguları paylaşmış bir sürü yeni insan. Birden birçok arkadaş edinmiş halde buluyorsunuz kendinizi. Toplantı başlıyor ve birbirinden değerli insanlar sizlere hitap etmeye başlıyor… Değerinizi bir kere daha anlıyorsunuz… Çünkü hepsi sizin için orada, çünkü Maksut hocam hepsini biz gelişelim, bir şeyler yapalım diye bir araya getirmiş. Belki de çoğumuzun ailesinin bile yapmadığı şeyleri bizlere bir başkası yapıyor… Bunu düşününce biraz saçma geliyor değil mi? Altında hemen çıkar aramaya başlıyorsunuz… Bu kadar düşünceli birinin aslında var olabileceğini aklınız almıyor, kabul etmek istemiyorsunuz… Ama var! Varlar! Hem de o kadar iyi insanlar ki, defalarca şükrediyorsunuz bir araya geldiğiniz için… 

                                       

O toplantıya sadece Avrupa gezisi hayaliyle girmiş oluyorsunuz, ama birçok hayalle çıkıyorsunuz! Çünkü gençlik otobüsü sizi vizyon sahibi yapıyor! Size aslında pek çok şeyin mümkün olduğunu, sadece gerçekten istemeniz, sonuna kadar inanmanız ve mücadele etmeniz gerektiğini öğretiyor. Binbir heyecanla video çekiyorsunuz, sabırla bekliyorsunuz ve bir de sitede dolanırken görüyorsunuz ki herkes durumda sonuçlarını paylaşmış… O anki heyecanımı asla unutamıyorum! Ellerim titreyerek sayfaya girdim ve sonucuma baktım… MÜLAKAT İÇİN HAK KAZANMIŞTIM! Ne büyük mutluluktu benim için… Hemen iş yerimden zar zor izin aldım, uçak biletlerini ayarladım ve artık hazırdım. Tüm bunları hallettikten sonra oturdum ve o ana kadarki süreci düşündüm… Siteye ilk baktığım zamanki ruh halimi ve şimdi geldiğim ruh halini… Gözlerimden akan yaşları tutamamıştım. Sevincim içime sığmadığı zamanlarda öyle olur bende… Mülakat günü gelmişti, heyecandan duramıyordum… Otele erkenden gittim, kalabalığı görünce tekrar aynı heyecan ve mutluluk kapladı içimi. Özlemiştim… Daha önce hiç bilmediğim insanları özlemiştim… Mülakat sonlanana kadar o kadar kişiyle tanışıp sohbet ettim ki… Şimdi hepsi arkadaşım ve biz artık kocaman bir aileyiz! Türkiye’nin her yerinde bir evim var artık… Telefonun ucunda benimle acımı, hüznümü, sevincimi paylaşacak birçok kardeşim var… Ben yalnız geldim gençlik otobüsüne, köşede yapayalnız bekliyordum… O yolu heyecanla yürürken yalnızdım, İstanbul’da sokaklarda bir başıma oteli ararken yalnızdım… Ama ben o otelden çıkarken kocaman bir aileydim! İşte en kısa özetle ‘ailedir’ Gençlik Otobüsü, ‘birlikte atan kalplerdir’.

                                     

Artık son aşamaya gelmiştik… Canlı yayında sonuçlar açıklanacaktı. O Kadar heyecanlıydım ki… Maksut hoca yayını başlattı ve yedekler açıklanmaya başlandı, o an içimden dedim ki ‘ sen asil olarak seçildin kızım sonunda hayaline kavuşuyorsun’. Bekledim, bekledim… Sonuçlar alfabetik sırayla açıklanıyordu, ve yedekler bitmek üzereydi. Yedeklerin açıklanması da bitince artık kesinlikle seçildiğimi biliyordum. Ve o an… Maksut hocamın ağzından ‘Sedef Dağ’ kelimelerinin çıktığı o an… Yayına girdim ama o an heyecandan ne dediğimi bile tam bilmiyordum sanırım  Öyle mutluydum ki… Ve artık Gençlik Otobüsü benim için hayallerimin gerçekleşmesi demekti. O bir sihirli değnekti, Maksut hocam ise bu değneği kullanmayı ve hayatlarımıza doğru yerden dokunmayı çok iyi biliyordu… ‘Hayalleri gerçekleştiren adam, Maksut hocam, artık benim de hayalimi gerçekleştiriyordu… Beni umuda, iyiliğe, inancın yüceliğine bir kez daha inandırdı bu aile… İyi ki varsın güzel ailem! Biz birlikte çok güzeliz!  

SEDEF DAĞ / HATAY

11 yorum:

  1. duygulara tercüme canım ailemizin güzel sedefi <3

    YanıtlaSil
  2. Okurken kendimden de bir bütün gördüm bu yazı da çünkü hemen hemen aynı duyguları yaşıyorum ve teşekkür ediyorum emeğine sağlık 🙏👏👏

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir yazı, masal gibi yazılmış ama gerçeğin ta kendisi. Yüreğine sağlık Sedefcim 👏👏💐

    YanıtlaSil
  4. Canım benim güzel arkadaşım gençlik otobüsünün kattığı güzelliklerdensin hayatında senin kadar güzel olsun inşallah 😍😍😍

    YanıtlaSil
  5. Yüreği güzel insan, ne de güzel aktarmışsın duygularını <3 İnsanın karşısına ender çıkacak ve iyi ki dedirtecek insanlardansın, iyi ki bu proje var ve iyi ki seni tanımışım... Senin de dediğin gibi iyi ki bizim sevgisi hiç bitmeyecek GO ailemiz var :)

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten çok içtenlikle yazmışsın Sedefcim... İyi ki hayat seni perçinleyecek bu fırsatı sunmuş ve iyi ki iyiliğe ve güzelliğe olan inancını artırmana ailemizle birlikte eşlik ediyoruzz<3

    YanıtlaSil
  7. Canım Sedef, güzeller güzeli arkadaşım… Heyecanını, sevincini aynı yoldan geçmiş biri olarak can-ı gönülden hissediyorum. İyi ki seni tanıdım. Anılarımızı çoğaltalım dev olsun♥️

    YanıtlaSil
  8. Canım Sedefim, yazını okurken bu süreçte ne çok paylaşmış ve gönül bağı kurmuşuz dedim içimden... Hissetmek öyle güzel ki, var olduğun için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Ailemizin en minnoşu nasılda güzel içtenlikle ifade etmişssin iyiki seni tanımışız... hep böyle güzel gözlerle bakmaya devam et eminimki güzel baktığın sürece tüm güzellikler seni bulmaya devam edecek :) seviliyorsun.

    YanıtlaSil