26 Şubat 2022 Cumartesi

HAYALLERİ GERÇEK YAPAN OTOBÜSLE YOLUMUZ NASIL KESİŞTİ?

HAYALLERİ GERÇEK YAPAN OTOBÜSLE YOLUMUZ NASIL KESİŞTİ?

 Şimdi, bir genç düşünün, üniversite yıllarından itibaren derslerinden arta kalan zaman diliminde tüm odak noktasını Avrupa Birliği, yurt dışı ve sosyal gençlik projelerine vermiş, tüm eğitimlerine ve proje çalışmalarına katılıyor. Ayrıca, kurucusu olduğu öğrenci topluluğuyla birlikte verdiği eğitim, seminer, çalışmalarla kendini ve çevresini sürekli geliştirme arzusunda ve kazandığı tüm değerlerini toplumla birleştirerek yeni ve farklı rotalara yelken açmak istiyor. Öncelikle, o gencin kendine ait bir hayali vardı ve bununla ilgili bir hedef koydu. 


                                            


Hayali 20li yaşlardan beri yurt dışında nereye giderse gitsin, sadece yeteneklerini değerlendirebileceği, AB ve yurt dışı projeleri ve sosyal imkânlarından faydalanarak Avrupa kıtasının tamamını gezmekti. Hâlâ o hayallerinden vazgeçmeyen genç, şimdi 33 yaşında ve adı Onur Yıldız. İşte, tam da bu zaman diliminden yıllar sonra, yolum 2005 yılında hayallerini çoktan gerçekleştirerek MCD Gençlik Ajansı’yla ve ona somut olarak bir form kazandıran, gayesi artık 18-35 yaş arası gençlerin hayallerini gerçeğe dönüştüren adamla” yolları kesişiyor. Projesi ve çabası öyle bereketli ki, yaklaşık 15 yılda büyük çoğunluğu, imkânı olmayan 550 genci Avrupa hayaline kavuşturmuş “imkânsız” ve yorulmak” nedir bilmeyen bir vizyoner ve alanında başarılı bir öğretmen. Evet, tanıtayım, Maksut Coşkun Dokunulmaz. Aslında, benim bu projeyle hikâyem yeni değil 2018 yılında başladı. 


                                                 


Öncelikle, Avrupayı ücretsiz olarak otobüs, uçak veya trenle v.s. nasıl gezerim diye bir fikirle işe başladım. Sonrasında, her genç gibi önce Google amcaya sordum ve o da bana burayı işaret etti. Önce, projeye daha sorgulayıcı bir açıdan yaklaşarak Ekşi sözlük, Uludağ sözlük” gibi sitelerde yazılan ön yargılı ve altı boş yorumlarla kafamı karıştırmak gibi büyük bir talihsizlik yaşadım. Bu tecrübeyi sizlerle özellikle paylaşıyorum ki, sakın ola bu yazılan mesnetsiz ve kötü niyetli ifadelere takılıp zamanınızı ve enerjinizi boşa harcayarak hayallerinizden olmayın. Ki bu projenin teminatı, adaletli ve esaslı tüm süreçlerden geçip bugünlere gelen biz katılımcı adaylarının varlığıdır. Neyse, farklı badireler atlatıp, yaklaşık 2 sene sonra fırsatını bulunca www.genclikotobusu.comdan başvurumu gerçekleştirdim. 


Daha sonra, tanesi 50 tl olan dijital GO genç kartınızı alıp, projenin ön elemesi için karşınıza çıkan ve gerçekten doğru bir aday olup olmadığınızı ölçen 6 adet kısa soru yöneltilip cevaplandırmanız bekleniyor. Öyle ya, hiç isteyenle istemeyen bir olur mu? Siz de, adım adım önce kafanızda cevaplarınızı canlandırıp sonra bir güzelce o vizyoner içinizi döküyorsunuz. Daha sonra, eğer ön elemeyi geçerseniz karşınıza çıkan belgenin çıktısını alıp, mülakat tarihine kadar özenle saklıyorsunuz. Bu aşamadan sonra sizi, ülkemizin önemli iş insanları ve kanaat önderlerinin gün boyu 2 farklı oturumda sunumlar gerçekleştirdiği Türkiye Gençlik Buluşması’na davet ediyorlar. Bunun için de, web sitesinde yer alan duyuruları dikkatlice takip edip zamanı geldiğinde ulaşım türünüzü belirleyip, kendiniz karşılamak suretiyle biletinizi alıyorsunuz. Buraya katılmanız çok önemli, katılmadığınız takdirde eleniyorsunuz. Sonrasında, video mülakat aşaması için en fazla 3 dakikayı geçmeyen bir video çekmeniz isteniyor. Bu aşamayı da geçerseki yüz yüze mülakatlar için ver elini İstanbul, burada da gittiğiniz otelde güzel bir performansla mülakatı geçtiniz! O zaman Gençlik Otobüsü’nün eğitim ve gelişim fırsatlarının kapısı size ardına kadar açılıyor. 


                                       


Edindiğim sayısız dost, sosyal medya faaliyetleri, sunumlar, seminerler, sponsor eğitimi ve proje yazma kampından edineceğiniz muazzam fırsat ve deneyim” bütün bunların cabası. Zaten aşağıda paylaştığımız etkinlik fotoğraflarında da bu canlılığı ve motivasyonu fazlasıyla fark edeceksiniz. Peki, ya şimdi iyi ki, iyi ki… diyorum. Neden? İyi ki vazgeçmedim, pes etmedim, engellere, olumsuzluklara, dış mihraklara yenilmedim. Peki ne yaptım, her şey den önce hayal ettim, inandım, sabrettim, çok çalıştım ve fedakarlık yaptım. Fırsatların önüme gelmesini beklemeden, ben tüm fırsatların arkasından koşmayı bildim. Ve şu an için, otobüste 18 kişilik kontenjana talip, toplamda 70 kişilik aday listesindeyim. 


                                               


Artık bu saatten sonra, aynen Bağdat fatihi Sultan IV.Murat’ın Bağdat'ı almaya çalışmak Bağdat'ın kendinden daha mı güzeldi ne!” dediği gibi, çabanızın Gençlik Otobüsü’nde bir yolcu olarak sonuçlanmasından daha güzel olan şey bu sürece giden yolda çabalarken elde ettiğiniz kişisel gelişim, iş fırsatları, dostluklar, kazanımlar ve değerlerdir. Ayrıca, 2021 yılından itibaren Maksut Hocamızın da çabalarıyla Gençlik Otobüsü Projemiz farklı alanlarla ciddi bir dönüşüme girerek, sponsor olan siyaset ve iş insanlarının da desteğiyle yeni ve farklı birçok sektör ve fırsatların da geliştirilmesi sizlerin ne kadar şanslı olduğunun açık bir ifadesidir. 


                                                  


Artık, önümüzde uzanan 21.y.y’ın ufkunda bizleri yeni fırsatlar kucaklarken, bizler de dijital dönüşüm, kripto para, e-ticaret ve markalaşma sürecimize hız kazandırarak kendi ailemiz için yeni ve güçlü bir başlangıcın ilk adımlarını atıyoruz. Sizler de, sadece yeteneklerinizi derinlemesine fark edip onu en doğru şekilde değerlendirerek bu harika Dünyanın içerisinde yer alabilirsiniz. İlgi alanınıza özgü gönüllülük atölyelerimizde çalışıp kendi projenizi ve sponsorunuzu ayarlayarak doğrudan inisiyatif alabilir ve sürecin sonunda Avrupaya giderek hayalinizi gerçekleştirebilir, hayatınızda yeni bir sayfa açabilirsiniz. Yazımı, Henry Fordun şu ünlü sözüyle tamamlamak istiyorum. Yapabileceğini düşünüyorsan da, yapamayacağını düşünüyorsan da yine haklısın. ”


                                                     


Şimdi, yazıyla tüm sürecimizi iyi bir şekilde ifade ettiğimi düşünerek Gençlik Otobüsü ailemizle geçirdiğimiz bu sürecin ne kadar yaratıcı, enerjik, yoğun ve faydalı olduğunu anlatmaya çalışacağım. Artık, bu güzel aileye dahil olup olmama kararı tamamen sizindir.


Kronolojik sıraya göre geçirdiğim aşamaları ifade edersem; 


                 31 Temmuz 2021: Grand Cevahir Ambassador Hotel-Türkiye Gençlik Buluşması



24 Ağustos 2021: Video Mülakat Aşaması


12 Eylül 2021: Grand Cevahir Ambassador Hotel-Grup Mülakatı Aşaması



27 Ekim 2021: Gençlik Otobüsü Canlı Yayını-Asil ve Yedek Listelerinin Açıklanması


28 Kasım 2021: Pullman Hotel- Proje Yazma Eğitimi ve Sponsorluk Bulma Kampı




06-07 Aralık 2021: Boğaziçi Zirvesi12 - Conrad İstanbul Bosphorus





Sevgiler Onur Yıldız





5 yorum:

  1. Harika bir yazı olmuş 🌸 ama künye göremedim ahahahaha

    YanıtlaSil
  2. GO ANKARA olarak buluştuğumuz bir etkinlikte cüzdanından çıkarmıştın mülakat sıranı 🤭 verdiğin önem buradan bile anlaşılıyor hepimizin yolu açık olsun onur abi 🙌🏻🤩

    YanıtlaSil
  3. Emeğine, kalemine sağlık... Resmen tüm süreci hiç bilmeyenler için özetlemiş ve yol göstermişsin, harikasın...

    YanıtlaSil
  4. Hem bilgilendirme hem hikaye tadında ne güzel bir blog okudum. Verdiğin ayrıntılar müthiş Onurcum, yüreğine sağlık gerçekten. Tüm hayallerine ulaşman dileğiyle💐🙌

    YanıtlaSil