3 Şubat 2022 Perşembe

GENÇLİK OTOBÜSÜ’YLE BAŞLADI HER ŞEY

 GENÇLİK OTOBÜSÜ’YLE BAŞLADI HER ŞEY

Selam, ben Recep Çetin. Koç Üniversitesi’nde okuyorum. Her şey arkadaşımın İnstagram hikayesinde Gençlik Otobüsü paylaşımını görmem ve bunu araştırmamla başladı. Proje 18 -35 yaş aralığındaki gençlere ücretsiz Avrupa seyahati vadediyordu. Bunun nasıl mümkün olabileceğiyle ilgili aklımda oluşan soru işaretlerini gidermek amacıyla Gençlik Otobüsü’nün sosyal medya hesaplarından ve sitesinden birçok gencin hayalini gerçeğe dönüştüren bu projeyi araştırmaya başladım. Günlerce projenin kurucu Genel Koordinatörü Maksut Coşkun Dokunulmaz hocamın geçmişte projeyi bilgilendirmek adına yaptığı bütün canlı yayınları izledim. Bu hayalin gerçekleşeceği umuduyla geceler, gündüzler geçiriyordum.


Gençlik Dünyası sitesine kayıt olup başvuru formunu doldurdum. Sitede o kadar özgür ve rahat hissediyordum ki -hala öyle hissediyorum😊- neredeyse her gün sık sık paylaşımlarda bulunuyordum. Ön başvuru formunu doldurduktan bir ay sonra ön eleme sonuçları açıklandı ve ön elemeyi geçmiştim artık. Ön elemeden sonra gelecek olan Bilgilendirme Toplantısını merakla bekliyordum. Tabii bu süreç içerisinde sık sık Gençlik Otobüsü’yle ilgili tanıdıklarım, tanımadıklarımdan onlarca soru alıyor, bu sorulara detaylı bir şekilde cevap veriyor, projenin yayılmasına katkı sağlıyordum.
Sene boyunca sosyal medyada tanıştığımız arkadaşlarımız ve Maksut Coşkun Dokunulmaz hocamız başta olmak üzere Gençlik Otobüsü ailesini göreceğimiz Bilgilendirme Toplantısının vakti gelmişti. Büyük bir heyecanla sabaha uyandım. Bir an önce yaka kartımı çıkarttım ve otele doğru yola koyuldum. Toplantıya gelince o kadar harika bir atmosfer ve büyük bir kalabalık vardı ki büyülenmemek elde değildi. Yusuf Adıyaman, Eser Cevahir, Tarık Arık gibi harika konuk ve panelistlerin olduğu bu toplantıda dolu dolu ve harika konuşmaların olduğu çok verimli bir gündü. Gençlik Otobüsü’nün ilk meyvesini manen almıştım artık. Bu toplantıda, gençlere liderlik vizyonu verip onlara gerekli eğitimi ve desteği esirgemeyen Maya Fikir Kulübü kurucu başkanı Tarık Arık’ı da dinleme ve tanıma fırsatım oldu.

Gönüllüsü olduğum ve hali hazırda organizasyon departmanında görev aldığım bu kulüple beni tanıştırdığı için Gençlik Otobüsü, yine projesine gönül verenlere çok güzel kazandırdı. Gençlik Otobüsü gerçekten yarattığı network ortamıyla hiçbir şeye değişilmeyecek güzellikte harika insanları tanımama vesile oldu. 

Gençlik Otobüsü'yle geçen harika günlerin ardından sıra “Seni neden seçelim, Gençlik Otobüsü’ne ne katacaksın, Gençlik Otobüsü senin için ne anlam ifade ediyor?” sorularına cevap vereceğimiz Gençlik Otobüsü başvuru sürecinin video aşamasına geldi. Bu videoyu İstanbul Burgazada’da uzun uğraşlar sonucu çekmiştim.😁 Ve açıkçası geri dönüşlerden anladığım kadarıyla güzel bir tanıtım videosu çekmiştim. Tüm aşamalarda kendime güvensem de en çok merak ve heyecanla beklediğim aşama buydu. Kısa bir süre sonra bu aşamanın da sonuçları açıklanacak ve Gençlik Otobüsü mülakat aşamasına katılmaya hak kazanacaktım. 


Tarihler 12 Eylül 2021’i gösteriyordu. Yine büyük ve çok güzel bir heyecanla uyanmıştım. Mülakata girmek için heyecanla bekliyordum. Katılımcılar gruplara bölünmüş ve herkese bir numara verilmişti. Ben 6. grupta 21 numaraydım. Arkadaşlarım birer birer mülakata girmeye başlamıştı artık, ben ise onları tebessüm ve heyecanla izliyordum. 😁 Nihayet 6. grubun sırası gelmiş ve içeriye 20 kişi girmiştik. Mülakatın içeriğini anlatamayacağım fakat hayatımın en heyecanlı, komik, muhteşem eğlendiğim Mülakatları dan birini geçirmiştim. Konuşma sırası bana gelmişti ve ben “21 numara konuşuyor.” diye söze başlayınca jüriden bir kahkaha koptu, güzel bir andı. 😁 Sonra her güzel şey gibi bu da bitmişti ve sonuçları bekliyorduk artık. Sonuçlar açıklandı ve ben yedeklerdeydim. İnstagram canlı yayınına davet edilmiş ve orada duygu ve düşüncelerimi söylemiştim. O günden bugüne Gençlik Otobüsü etkinliklerinde ve eğitim atölyelerinde yer almaya devam ettim ve edeceğim. 


Asil olarak seçilip Avrupa’ya gitmeye hak kazanan tüm arkadaşlarımı tebrik ediyor, henüz seçilmesem bile bu ailenin bir parçası olarak devam edeceğimi söylüyor ve bana bu süreçte harika anlar yaşatan GO aileme kucak dolusu selam ve sevgilerimi yolluyorum. 

GENÇLİK OTOBÜSÜ HER YERDE


RECEP ÇETİN/ İSTANBUL


8 yorum:

  1. Gençlik otobüsü sayesinde koca bir aile olduk gerçekten eline sağlık 👏🏻

    YanıtlaSil
  2. Eline emeğine sağlık harika duygular barındırıyor her cümlen asil olabilme ümidiyle 🥳🤩

    YanıtlaSil
  3. Ne mutlu bizlere ki senin gibi koca yürekli bir insanı tanıdık😊🌸 Anılarımızın çoğalması dileğiyle🕊

    YanıtlaSil
  4. Asil olup ‘dostlar ben yola çıkıyorum’ diye yeniden yazabileceğin günlere inşallah 🙏🏼

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık 🙏🏻🍀

    YanıtlaSil
  6. Mülakatta aynı gruptaydık, Allahım ne güzel konuştu dedim, kendimi hatırlamıyorum ama🤭 Yüreğine saglık Recepcim, konuşman ve insana çok şey katan düşüncelerin seni güzel yerlere getirecek eminim. Asil olman dileğiyle 🙌💐

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel özetlemişsin, yüreğine sağlık ve iyi ki senin gibi birini tanıma fırsatım olmuş .

    YanıtlaSil
  8. Enerjisi güzel insan güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil