9 Temmuz 2014 Çarşamba

Gençlik Otobüsü - Öncesi Ve Sonrasıyla

Gençlik Otobüsü

    Yıl 2005-2012 arası yer Ankara...O zamanlar okuyormuyum yoksa okul bitmiş uzatmalarımı oynuyorum tam hatırlamıyorum J Bir gün Ankaray da bir afiş gördüm. ''MCD GENÇLİK KULÜBÜ'' İngilzce,Fransızca,İspanyolca...Halkoyunları,müzik v.s çeşitli kurslar aylık 80 tl yada ytl ve yanlış hatırlamıyorsam 3 kurs fiyatıydı bu.Düşünebiliyormusun dostum 1 değil 2 değil tam 3 kurs J Belki Fransızca öğrenirim dedim ve siteyi inceledim.MCD ile tanışmam böyle başladı.Fakat dil konusunda ne kadar başarılı oduğumu hatırlayınca biraz beklesin dedim J 
Neyse aradan zaman geçti benim iki insan olma hevesim tekrar artırca bi bakayım dedim.Ama adı neydi ki,
    MMC mi MBC mi....Hayırsız Google ''Did you mean'' bile demedi J Zaten o kadar da hevesli değildim yine kaldı.Aradan zaman geçti bu sefer de ''GENÇLİK OTOBÜSÜ'' afişi sayesinde tekrar karşılaştık MCD ile fakat o sıralarda EVS projeleri kovaladığım için ve bazılarına kabul edildiğim için yeterince vakit ayıramadım.Ama kafamda bir Avrupa fikri vardı sürekli.Bir şekilde gidecektim Avrupa'ya.Hatta aupairlik (dadılık) için bile başvurmuştum J Tam herşeyi ayarladık gidiyorduk ki bi kaç problem yüzünden  vazgeçtim.Dedim tecil problemi var dönüşte kapıkule de almasınlar, ben en iyisi askere gideyim.Ama ne askere gittik dostum nede Avrupa'ya J Son olarak Taksim metroda gördüm ''GENÇLİK OTOBÜSÜ 5''
afişini ''3 oldu karşıma çıkıyorsun artık sana yazıyorum'' dedim ve başvurdum.Böylece başladı hikaye.

    Aslında şimdi anlıyorum ki bu proje bana katılma fırsatını vermiş zaten ama 5 yıl sonrasına.Çünkü ilk gördüğüm zaman incelememiş,değerlendirmemiş olsaydım büyük ihtimalle son gördüğümde de o kadar dikkatimi çekmeyecekti.

    Neyse ilk elemelerden sonra kalan 6.000 kişi ile Arena Mega daydık.Öyle bir sıra vardı ki ‘beyler şunu elden ele ‘  desen en başa gidene kadar 10 dk geçer J öyle kalabalıktı.Herkes de 2 dk lık video konuşmaları halbuki birazcık matematikle 2*6000=12.000 dk ,bir gün 24*60=1440dk yani imkansız J )vardı.
Neyse ,Hayat hikayelerini tecrübelerini paylaşmak bizi olumlu yönde etkilemek,bize birşeyler katmak için gelmiş kişilerden oluşan organizasyon başladı.
Biz içerde girişimcilik üzerine örnek kişileri dinlerken bu proje dışarıda da girişimcilik imkanları sunmaya başlamıştı bile.
Her yerde köfteci,simitçi,sucu derken ilk ticari deneyimlerini yaşayanlar ,acemiliklerini bizde atma fırsatı yakalamıştı J Çıkışta ki dolmuş-yolcu trafiği esenler otogarını aratmayacak düzeydeydi J 

    Ben bu kalabalığı aslında projeye bağlanan umudun göstergesi olarak yorumluyorum.Avrupa’yı görmeye,görünmeyene ve merak edilene duyulan özlemin kanıtıydı.Fakat sayının 6.000 kişiden 600 kişiye düşmüş olması,bu projeye sadece Avrupa’yı görmek isteyen kişilerin değil projeye değer katacak kişilerin ve bunu 2dk lık videoya yansıtabilen kişilerin seçilmiş olduğunu gösterdi.Bu aşamadan sonraki süreç sadece senin eserin.

    Size tavsiyem dostum ,çevrenizde sizi engellemek isteyenler olacaktır,hayallerinizi kıran ,bazen dalga geçen…Sizin hayallerinizin çokta destek görmediğini sadece sizin için anlam ifade ettiğini göreceksiniz zaten.
Oğlum torpil vardır,lan senimi seçecekler,ne yeteneğin var ki oğlum,otur oturduğun yerde’ diyenler seni gaza getirsin.O insanlara inat yap.Her insanın bir yeteneği vardır bence. 
ALLAH o kadar da boş yaratmamıştır bizi J 

Sen aklını kullan dostum ,yeteneğini bul çıkar.

Geri kalan herşey için MAKSUT COŞKUN DOKUNULMAZ J J J

Evet MasterCard reklamı gibi J İnan çok daha fazlası dostum.Bu projenin hayata geçirilmesinde,kendi adıma konuşursam ,benim katkım % 1 bile değildir belki de.Sana,daha proje başvuruları başlamadan,seçilecek gençler için çalışmaya başlayan bir  adamdan bahsediyorum dostum.

Benim bu projede gördüğüm,hissettiğim ve çıkarımda bulunduğum ana fikir; 

BAŞKALARI İÇİN DE ÇALIŞ…

    Bunu hissedebiliyorsunuz dostum.Yapılan çalışmalar,ortaya atılan fikirler,üretilen her proje aslında diğer seçilen ve ilerde seçilecek olan belki de seçilemeyecek olan kişiler için ortaya çıkıyor.Günümüz toplumlarında giderek eksikliğini hissettiren bir değer bu.Evet kimsenin kimseye güvenmediği,menfaatler dışında yanaşmadığı,aramızdaki mesafeleri olabildiğince açtığımız ve yanlızlaştığımız bir düzende;Sizin hayallerinize destek olan,yanlızlığınıza ortak olan,sizin için çalışan KARDEŞLERden oluşan,uzun yıllar görüşeceğiniz,çokça vakit geçireceğiniz,çekirdek ailenin sınırlarını altüst eden J adına ister proje deyin ister organizasyon,ama bence bir AİLE den bahsediyorum dostum.Bunlar size ütopik gelmesin,ben bizzat yaşayarak gördüm.

EVET Sevgili  Dostum,

Şu anda yedeğim ama kimin yedeği bilmiyorum,bilsem ona bir güzellik yaparım J 

Sponsor arıyorum,daha bulamadım.Seçim dönemi ‘sizin desteğinize ihtiyacımız var’diyen siyasilerden hiçbir destek göremedik çok şükür J 

 Biz bir aileyiz dedik ya,kardeşlerim belki benim için de sponsor bulur J 

Olmadı otobüsün arkasından su dökenlerden olurum J 

Şaka bir yana daha yapacağımız çok şey var,hayat bekleyen çok proje var,MAKSUT COSKUN DOKUNULMAZ’ın sunacağı daha çok fırsat var.
Avrupa olmaz Türkiye olur,Türkiye olmaz Amerika olur…

Umudunu kaybetme güzel dostum…
Asla Vazgeçme…
Olmayacak dua değil,Sen yeter ki AMİN de…

Kafiye güzel oldu J 

Umarım proje süresincede yazarım.Eğer yazmıyorsam anla ki size çok yakınım J İstanbul’dayım J 

Okuduğun için sağol dostum ve okuttuğun için de…

Hayallerin için BAŞVUR,

Hayalleri için PAYLAŞ,

HADİ SENDE BİZE KATIL J J J Ali Dumanlı

 Ali Dumanlı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder