10 Temmuz 2014 Perşembe

Gençlik Otobüsü - Bu Yaz Hepimizin Bir Masalı Olacak

Bu Yaz Hepimizin Bir Masalı Olacak

Bir varmış, bir yokmuş evvel zaman içinde kalbur saman içinde, uzak diyarlarda uçsuz bucaksız yeşilliklerin gülümsediği, pırıl pırıl akarsuların çağladığı, mutlu insanların güzel şarkılar söylediği bir şehir varmış.  Bu şehirde ‘’düşleri gerçeğe dönüştüren’’ savaşçı bir kral yaşarmış. Bu kral kılıcıyla değil zekasıyla, insanlarla değil olumsuzluklarla savaşırmış. Kralımız küçük ve şirin kentini çok severmiş ancak bir gün ‘’ Küçük şehirlerde büyük hayaller kurulmaz’’ diyerek uzaklaşmış sevdiklerinden .Bambaşka diyarlara önce kendi, sonra hiç tanımadığı insanların hayallerini gerçekleştirmeye gitmiş.

İşte ben o hayalleri gerçekleşen insanlardan biriyim; Hayatımın en heyecan verici, en renkli, en nefes alan projesinin özetini buyurun benden dinleyin;

Sonuçlar açıklanmıştı, insanlık için ufak benim için kocaman bir yazım hatasıyla projenin içinde olup olmadığımı öğrenmek için bana asırlar gibi gelen birkaç saat diliminden sonra nihayet başardığımı öğrendim.
Peki masallara konu olabilecek kadar olağanüstü olan bu proje neydi?

Bu yıl 5.si düzenlenecek olan Gençlik Otobüsü projesi, gençlerin en büyük hayallerinden biri olan Avrupa Seyahatini onlara ücretsiz sunan bir proje. Bu serüven gençleri yalnızca gezdirmekle kalmıyor elbet, gençlerin kişisel gelişimlerini arttırmayı, farkındalık yaratmayı, Avrupa  ile aramızda kültürel bir köprü oluşturmayı ilke edinmiş devasa ve hayran olunası bir proje. Tam 15 ülke ve 28 şehir gezme olanağını, sadece sevdiğiniz ve yetenekli olduğunuz işleri yaparak bunun yanı sıra ücretsiz gezme olanağını başka kim sunar biz gençlere!
Gençlik Otobüsü


2013 yılında internette Avrupa Gönüllük Hizmetleri için uygun bir yer ararken bu diğerlerinden oldukça farklı projeye rastladım ve zaman kaybetmeden başvurdum. Toplantıya çağrılmamın ardından soluğu Ankara’da aldım. Orada Mavi Kapak Projesinin mucidi Nedim Kılıç’ı ve Maksut Coşkun Dokunulmaz namı diğer MCD’yi dinlemek bu projenin aslında sadece bir seyahat olmadığını anlamamı sağladı. Gerek okul gerekse okul dışı faaliyetler yüzünden, o sene hayallerimi kısa süre rafa kaldırmam gerekti. Ancak Gençlik Otobüsü Projesini zihnime altın harflerle kazımıştım, ve silineceği yoktu.

2014 yılında yani bu sene içimde yeniden alevlenen bu tutku 43.000 kişi arasından 6000’e , 6000 kişi arasından 600’e ve nihayet ilk 50’nin arasına girmemi sağlamıştı. Aşamalar sırasıyla Başvuru formu, Panele katılım, 2 dk’lık taahhüt videosu (Bu projeye hangi yönden katkı sağlayabilirsin. Resim, Sinema, Fotoğraf ,Müzik, Rehberlik, Organizasyon, Web Tasarım, Sponsorluk vb. alanlarda yeterlilik sahibi olmanız ve taahhüdünüzü yerine getirmeniz yeterli.)

Gençlik Otobüsü

Ben Organizasyon ve Rehberlik birimini tercih etmiştim. Bir organizasyon hazırladım ve Gençlik Otobüsü’nün tanıtımına yönelik çalışmalarda bulundum. Organizasyon hazırlıklarına başladığım günden itibaren Avrupa Seyahati benim için 2. Sıraya gerilemişti, önceliğim bu projenin çerçevesinde değil tam içinde yer almaktı. 

Gençlik Otobüsü


İşte o beklenen gün gelip çattığında Organizasyon Birimi’ne seçilmiştim. Ve belki de ilk defa hayalle yoğrulmuş bu büyük tutkum, ruh bulmuştu.
Dilerim sınırsız genç bizim yaşadıklarımızın milyon katı güzel serüvenler yaşayarak bu projenin içinde yer alır. Her yıl ivme kazanan Gençlik Otobüsü çığ gibi büyüyerek milyonlarca seferde yol alır.
 
Uzak diyarlardan kalkıp, hiç tanımadığı coğrafyalara sevgi, barış, hoşgörü götürmeye çalışan Savaşçı Kralımızı merak etmeyin sakın onun masalı şimdilerde devam ediyor.  Bazen aysız, yıldızsız kapkaranlık yollarda yürümüş ama hiç yılmamış. Hırs ve tevekkülü ufacık bir sihirle harmanlamış, düşlerini aydınlığa ulaştırmış. Karanlık tüneller nihayet bitmiş ve bir parıltı başlamış. Genç kral, dokunduğu hayatlarda iz bırakıp, şimdiden adını tarihe yazdırmaya hak kazanmış.  

Sayın Maksut Coşkun Dokunulmaz’a, namı-ı diğer Düşleri Gerçekleştiren Kral’a sonsuz teşekkürler.

Gençlik Otobüsü

Her yıl yeni bir masalda buluşmak üzere, Sihirle kalın.                              Hande DEMİRKENT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder