16 Temmuz 2014 Çarşamba

Gençlik Otobüsü - En Güzel Maceram

   Avrupa Birliğine bağlı 15 ülkenin 28 güzide şehrinden herhangi birinde bir sabah siz gözlerinizi yeni heyecanlarla açarken güneşin size bir önceki günden farklı bir yerden gülümseyişine ve de Avrupa coğrafyasının sayısız değerlerine, güzelliklerine tanık olabileceğiniz, her yola çıktığınızda dönüşün hep kendinize olacağı bir organizasyona üyeyseniz dünyanın en şanslı insanlarındansınız.


   Benim Gençlik Otobüsü maceram, www.genclikotobusu.com 'da yer alan 'Gençlik Otobüsü 5' başvuru formunu doldurmamla başladı. Ülkemizin 81 ilinden 42 bin küsür kişi başvurmuştu Gençlik Otobüsü 5 projesine. Başvuru formlarının sonuçlarının duyurulduğu gün ön elemeyi geçtiğimi görünce dünyalar benim oldu. Ve artık benim de dahil olduğum, hayallerinin peşinde koşan 18-35 yaş aralığındaki devasa topluluğu, önemli kariyerlere sahip insanların da katılacağı müthiş bir toplantı bekliyordu. Tarih 22 Şubat 2014 Cumartesi'ni gösterdiğinde geleceğin 6.000 genç liderinden  biri olarak İstanbul Küçükçekmece'de yer alan Arena Mega Gösteri Merkezi'ndeki yerimi aldım. O günün doğum günüm olması sebebiyle de orada bulunmak, o havayı solumak, geleceğime yönelik çok ama çok değerli kazanımlar elde ettiğim o büyüleyici atmosferi tatmak, benim için hayatımın en anlamlı hediyesi oldu.


Gençlik Otobüsü


   22 Şubat toplantısına katılan binlerce kişi gün boyunca Twitter'da #hayallerimicin etiketini kullanarak binlerce tweet attı.

   Toplantının sonunda MCD Gençlik Kulübü ve Gençlik Otobüsü genel koordinatörü Maksut Coşkun Dokunulmaz, toplantıya katılan herkesten organizasyona neler katabileceklerine ilişkin süresi 2 dakikayı aşmamak şartıyla birer video çekmesini ve toplantı sonrasındaki bir hafta içerisinde tüm videoların Paylas.Com'a yüklenmesi koşuluyla kendisine ulaştırılmasını istedi.

   Nisan ayı gelip de video elemesi sonuçları açıklandığında Ankara toplantısına katılmaya hak kazanan 637 kişi arasına  girmem sebebiyle bir kez daha mutluluktan kanatlanmış, uçuyordum! 26 Nisan 2014 Cumartesi sabahı saat 5'te Metro Turizm'in İstanbul Esenler'den Ankara'ya giden otobüsüne bindiğimde, belki inanamayacaksınız ama bir iki amca ve teyze dışında otobüsteki herkes Gençlik Otobüsü 5 toplantısına gidiyordu. Önce yanımda oturan yol arkadaşımla muhabbet etmeye başladım. Sonra önümdeki, arkamdaki arkadaşlarla muhabbet derken Gençlik Otobüsü heyecanıyla yanıp tutuşan insanlarla dolu bu otobüste müthiş keyifli bir yolculuk halinde buldum kendimi. Bu yolculuk sanki Gençlik Otobüsü maceramızın bir provasıydı. Ankara'ya varır varmaz Kızılay'da bir restoranda otobüste tanıştığım arkadaşlarımla güzel bir kahvaltı gerçekleştirdik. Kahvaltımızı bitirdikten sonraysa Atamızın ebedî istirahatgâhı olan Anıtkabir'i ziyaret ettik. Ardından saat 16.00'da başlayacak olan toplantımıza yetişmek üzere Antares Alışveriş Merkezi'ne doğru yola koyulduk. 
   Toplantı salonunda herkes 10'ar kişilik masalarda yerlerini aldı. 22 Şubat'taki toplantımızın benim doğum günüme denk gelmesinin ardından o günkü yani 26 Nisan Ankara toplantımız da Maksut hocamızın doğum gününe denk gelmişti. Maksut hoca organizasyonla ilgili açıklamalarını sürdürürken sürpriz bir doğum günü kutlaması olmazsa olmazdı. Yaklaşık 4 saat süren toplantının sonunda Maksut hocamız, Gençlik Otobüsü 5 projesine 637 kişi içerisinden kimlerin dahil olacağının Haziran ayında açıklanacağını belirtiyordu. O gün bir kez daha anladım ki Maksut hocamızın bu güzel projeye dahil edeceği gençleri belirlemedeki temel kıstas, kimlerin elini taşın altına ne kadar koyacağı idi. Ankara'dan ayrılırken toplantı salonunda şahsıma özel olarak ayrılmış olan Gençlik Otobüsü Genç Kart'ıma kavuşmuş olmamın mutluluğunu da yaşıyordum. 26 Nisan Ankara toplantısından geriye Maksut hocamızla aslanlı yolda çektirdiğimiz bu güzel hatıra fotoğrafı ve güzel dostluklar kaldı.








   















Haziran geldiğinde ve Gençlik Otobüsü 5 projesine katılmaya hak kazananlar açıklandığında kendimi yedekler listesinde görünce bütün samimiyetimle söyleyebilirim ki geriye şöyle bir dönüp baktım ve asil talihliler arasında olamayışımın tek sebebinin bugüne dek Gençlik Otobüsü organizasyonuna kattıklarımın yetersizliği olduğunu düşündüm. Gençlik Otobüsü'ne katılma gayreti içerisinde olduğum bu süreç bana hayatta hiçbir zaman, hiçbir engel karşısında pes etmemem gerektiğini öğretti. Benim Gençlik Otobüsü organizasyonuna bu süreçte kattıklarım çok çok yetersiz olabilir ancak yalnızca bahsettiğim süreçten ve  Maksut hocamızla tanışmış olmaktan ötürü hayatıma yönelik elde ettiğim kazanımlardan daha büyük kazanımlar olabileceğini hiç zannetmiyorum. Hayatta öz eleştri yapmadan hiçbir başarı elde edemezsiniz. Açıkçası ben bunu da MCD Gençlik Kulübü ve Gençlik Otobüsü genel koordinatörü olan değerli hocam Maksut Coşkun Dokunulmaz'dan öğrendim. Gençlik Otobüsü'ne katılabilmek için bir yerlerde dayınızın, amcanızın olması gerekmiyor. Bana göre dünyanın en güzel gençlik projesi olan Gençlik Otobüsü'nün seyahatlerine ileriki yıllarda katılacak olsam da olmasam da bu dev organizasyona seçilen ve seçilecek herkesin çeşitli mücadeleler vererek, hak ederek bu organizasyonun içerisinde yer alma şansını elde ettiklerini, edeceklerini biliyor olacağım.

Gençlik Otobüsü ailesi olarak hep birlikte daha nice güzel çalışmalara imza atmak dileğiyle...

Beni ve Gençlik Otobüsü'ne ilişkin fikirlerimi takip etmek isterseniz kişisel web sayfam olanwww.onuryuce.org 'u ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca Twitter ve Facebook'tan da bana ulaşabilirsiniz.

Yazımı Gençlik Otobüsü'nün tanıtımına yönelik gerçekleştirdiğim çalışmaları özetleyen üç videoyu sizlerle paylaşarak noktalıyorum.

https://www.youtube.com/watch?v=4qm_t0O0gaw

https://www.youtube.com/watch?v=r74nc6i2-bg

https://www.youtube.com/watch?v=0Bv1w9wG4dA

Onur Yüce







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder