17 Temmuz 2014 Perşembe

Gençlik Otobüsü - Seçilme Hikayem

Başarı ilk adımı atmaktır !

   Her şey internette gördüğüm bir paylaşımla başladı. Önce paylaşımı dikkatlice okudum sonra www.genclikotobusu.com a girip detaylıca bilgi edindim. Ben bu proje hakkında detaylı bilgileri okurken odada ailem birden sustuğumu fark edince ne oldu diye sordular bende okuduklarımdan yola çıkarak proje hakkında bilgi verdim. 15 AVRUPA ÜLKESİNDE 28 ŞEHRİNİ (Bulgaristan, (Sofya) Romanya, (Bükreş) Macaristan, (Budapeşte) Avusturya, (Viyana) Almanya, (Füssen, Bremen, Berlin) Çek Cumhuriyeti, (Prag) Hollanda, (Amsterdam) Belçika, (Brugge, Brüksel) Fransa, (Paris, Cannes, Nice) Portekiz, (Lizbon) İspanya, ( Bilbao, Madrid, Barselona) Monaco, (Monte Carlo) İtalya, (Venedik, Pisa, Floransa, Roma, Napoli, Pompei, Bari,) Vatikan, Yunanistan, (İgoumenitsa, Selanik) GEZEREK PROJELERİ HAYATA GEÇİRECEĞİMİZDEN BAHSETTİM. Gençlik otobüsü 5 projesinin sadece bir gezi değil bizim hayallerimizde gerçekleştirmek istediğimiz projelerimizi hayata geçirmek için bir fırsat olduğunu anlattım. Gençlik Otobüsü aslında sadece otobüsten ibaret bir gezi değildi ; Gençlik otobüsü aslında gerçekleşmesini istediğimiz hayallerimizde bize fırsatlar açan bir temsili bir isimdi.  

     GENÇLİK OTOBÜSÜ tohumları yıllar önce Maksut Çoşkun Dokunulmaz tarafından atılan geleceğe faydalı gençler yetiştirmek için üretken yaratıcı ,potansiyellerinin son noktasına ulaşmaya çalışan, yaşamda kendine bir amaç isteyenlere fikir veren yol gösteren başkalarına yararlı tohumlar eken gençlerin HAYALLERİNİ GERÇEĞE DÖNÜŞTÜREN bir fırsatın adıydı.

   Gençlik otobüsü formunu dikkatlice okudum ve özenle doldurdum. Sonra heycanla beklemeye başladım. O formu doldurduktan sonra uzun uzun düşündüm seçilebilme şansımı hesaplıyordum 43.500 kişi içinde sadece 50 kişi seçilecekti ve ihtimalim çok düşüktü fakat bu beni karamsarlığa asla götürmedi. En başından beri hep inandım. Çünkü başvuru formuna gerçekten neden gençlik otobüsünde olmalıydım bunu yeterince izah ettiğimden emindim. Sonra sonuçlar açıklandı ve 43.500 kişi içinden 6000 bin kişi seçilmişti ve ben artık ilk elemeyi geçmiştim ve 6 bin kişi İstanbul Arena Megada toplantıya davet edildik heycanla Samsun’dan İstanbula yola koyuldum ve sabahın erken saatlerinde Arenamega’nın önündeydim en öndeyim diye kendimce seviniyordum sanki birdahaki eleme en önde olanları seciceklermiş gibi sadece içeri girmek için en öndeydim Öyle bir kuyruk vardı ki 6 bin kişi siz tahmin edin herkes hayalleri için gelmişti önce kuyruğa baktığımda heycanla karışık birazda üzüldüm çünkü düşündüğüm zaman biz gençlere teorik bilgiler vermenin ötesinde hayallerimizde neler var bunları nasıl hayata geçirebiliriz kimse bu konuda yardımcı olmamıştı destek olmamıştı okul hayatım boyunca hep kafamızı ansiklopedik bilgilerle doldurdular herkes o kuyrukta umutla bekliyordu çünkü artık üretken olmak istiyordu herkes yabancı dizilerin bağımlısı olmaktan sosyalliği unutturan programlardan uzak olmak ve hayallerinde olan düşüncelerinde olan projeleri hayata geçirmek istiyorlardı ve gençlik otobüsü onlar için bir fırsattı çünkü daha önce bizlere böyle fırsatlar sunulmamıştı yalan olmasın üniversitede sunuldu ama bilmem kaç bin Euro verirseniz sizi götürürz gibi fırsatlar sunulmuştu ve Kimse ben sana destek olayım sponsor olayım git projelerini gerçekleştir demedi Avrupayı gez gör ülkene daha faydalı ol demedi her sene üniversitede her sınıftan birkaç kişi erasmusla yurt dışına gitti o kadar ve bu projeyi takdir etme sebeplerimden birtanesi de gençlere ücretsiz Avrupa Turu imkanı sunuyor ve üstelik tam 45 gün boyunca. Türkiyedeki faydalarını suan yazı uzun olmasın diye bahsetmeyeceğim ama başka bir yazımda yine anlatırım :)

Gençlik Otobüsü


   Arena megada ünlü iş adamlarının başarı hikayelerini dinledik aslında herşey çok iyi planlanmıştı önce başarı hikayeleri dinledik bi kendimize geldik biz neden birseyler yapmayalım bizim farkımız neydi onlardan sonra Maksut Çoşkun Dokunulmaz hocamız bizlere video elemesinden bahsetti. 6000 kişi “Neden Gençlik Otobüsüne seçilmeliyim “ Neden bu projede bende yer almalıyım diye 2 dk lık video çekilmesi gerektiğini ve elemelerin bu videodalara göre olacağını anlattı. Bizlere ayrıntılı bilgiler verip kafamızda ki tüm sorulara cevaplar verdi.


Gençlik Otobüsü

   Toplantıdan ayrıldıktan sonra video telaşı almıştı beni, önce sahilde bir video çekmeye karar verdim ilk videomu sahilde çektim denizin dalgası arka planda görünüyordu ve alacakaranlık çok hoş bir video olmuştu. Sonra deniz seviyesinden binlerce km yükselikteki bir dağa çıktım orda çektim 2. videomu da başka nerde çeksem diye düşündüm sonra kendi görev yaptığım okulda çektim okulum ormanlık bir alanda olduğu için daha güzel olacağını düşündüm öğrencilerime önce kamera nasıl tutulur nasıl çekilir onu anlattıktan sonra beni çekmelerini söyledim birkaç öğrencime fotoğraf makinesi verdim hd çekimde beni çekmelerini söyledim sonra defalarca kez çekim yaptık, ben videoya konuşurken öğrencilerimin gülmelerini görmeliydiniz :)  sonra gülüşme sesleri çok diye ondanda vazgeçtim. 6000 kişi video gönderecekti ve 600 kişi seçilecekti nasıl bir video çekebilirdim düşünmeye başladım hangi yolu denesem içime sinmiyordu sonra dedim ki videoda anlatacakların daha önemli dedim ve evde kendi odamda kendi kendime videoyu çektim ve gönderdim. Heyecanla sonuçların açıklanmasını bekliyordum ve arkadaşlarımla sahilde gezerken sonuçların açıklandığını öğrendim ve hemen sonuçlara baktım geçmiştim bu elemeyi de geçmiştim :) sonra tabi elemeyi geçtim diye o gün tüm arkadaşlar hesapları bana ödettiler :)

   Video elemesini geçen kişiler Ankara'ya toplantıya çağrıldılar ve toplantının olacağı günde arkadaşlarımla Antalya'dan tatil paketi satın almıştık onun tarihle aynı güne denk geliyordu , arkadaşlarım tatile gidelim boş ver gençlik otobüsünü zaten bundan daha öteye gidemezsin dediler onların götüreceği kişiler kesin bellidir tamam yeter artık bu kadar gideceğine inanma dediler. Hem tatil parasını da verdik paran yanmasın gidelim şu tatile dediler fakat yine kimseyi dinlemedim ve Ankara'ya o toplantıya gittim. Toplantı salonunda oturduğum masadaki arkadaşlarla önce tanıştım sıcak samimi bir ortam vardı ve o zaman daha iyi anladım ki hayatı içinden yasamak isteyen benim gibi hayalleri için gelen kişilerdi ve onlarla tanışmak arkadaşlık kurmak gerçekten benim için anlatılmaz bir duyguydu .Biliyorduk 600 kişiden de sadece 50 kişi seçilecekti fakat kimse birbirini rakip olarak görmedi toplantıdan sonra birbirimizi aradık konuştuk bilgi alışverişleri yaptık.

Gençlik Otobüsü 

   Ankara toplantısında bize bazı görev isimleri verildi fotoğrafçılık, sosyal medya, sponsorluk yazarlık,müzik, resim ve daha adını burada yazmadığım bir çok birim vardı .Herkes kendine uygun olan birimleri seçti ve o birimler doğrultusunda çalışmalar yaptı. Ben kendim Fotoğrafçılık, Sosyal medya ve sponsorluk birimlerini seçmiştim o birimler doğrultusunda çalıştım ve sonra gerekli çalışmamı gönderdim..

Mutlu SON

   VE sonra bana gelen e maili okudum ve artık seçilmiştim 43.500 kişi içinden Avrupa'ya gidecek 50 kişi arasına girmiştim gerçekten çok mutluydum.Belki günlerce uyumamıştım ama biliyordum ki emeklerimin karşılığını alacaktım ve Allah’a şükür Allah’ım dualarımı kabul etmişti ve ben Artık seçilmiştim.

   Öncelikle bana bu fırsatı sunan hayalleri gerçeğe dönüştüren MCD Kültür Ajans & MCD Gençlik Kulübü’de Genel Koordinatör & Kurucu, Yönetim Kurulu Başkanı ve MCD Kültür Ajans’ta Kurucu Başkan MAKSUT ÇOŞKUN DOKUNULMAZ’A ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
Kendisi çok mütevazi ,alçak gönüllü bir hocadır kendisine her zaman başarılı çalışmalarının devamını ve bizlerin yanında olmasını diliyorum..

  Benim Gençlik Otobüsü 5 projesine seçilme hikayemi kısaca anlatmaya çalıştım bu yazımı okuyan arkadaşlara son olarak şunları söylemek istiyorum ;
Hayallerinize artık “ evet “demeye başlamanız gerekiyor, Geleceğin fırsatları önünüze sermesine “evet” demelisiniz , Potansiyelinize “evet “demelisiniz. Gençlik otobüsü projesi size kendinizi geliştirme alışkanlığı sunuyor ve buda öz güveninizi besliyor ve kendinize daha çok güveniyorsunuz ve başarı kapılarını bir bir açmış oluyorsunuz.

"İç disiplininizi hiç yitirmeyiz ve canlı tutunuz.."

   Size daha önce okuduğum hoşuma giden bir yazıyı paylaşacağım eminim anlatmak istediklerimi daha iyi anlayacaksınız ;

   Örnek aldığınız başarılı insanlar ile sizin en büyük ortak noktanız nedir biliyor musunuz? Bir zamanlar onlar da sizin gibi hayatlarıyla tam olarak ne yapacaklarını bilemiyorlardı. Başarılı insanların herşeyi genç yaştan anlayıp ona göre hareket ettiği yanılgısına kapılmayın. Onların da bizler gibi başarıya ulaşmaya dair şüpheleri hatta korkuları vardı. Bu yazıda başarılı bir girişimcinin düştükleri gençlik hatalarını ve sonradan hayatlarında “Keşke şöyle yapsaydım…” dedikleri noktaları paylaşacağım.

   Tim Westergren, Pandora‘nın kurucusu: Bugün piyasa değeri 2.5 milyar dolar olan Pandora adlı müzik-radyo web sitesinin kurucusu, Tim Westergren’in hayatta en pişman olduğu şey daha gençken “iyi bir fikir” olduğuna dair hisse kapıldığı projeleri hayata erkenden geçirmemiş olması. “Senelerce içgüdünüzü takip etmeyip, risk almamanızın yükü, iç güdünüzü takip edip başaramamaktan daha kötü.” diyor. Ayrıca her hatanın iyi bir öğretici olduğunu da savunuyor. “Hepimiz o kadar bizim için çizilmiş güvenli ve düz yolda yürümeye alışmışız ki, kendi yolumuzu çizmek korkutucu geliyor.” Westergren’e göre henüz gençken risk almak, “Keşke…” demekten kat kat iyi.
Jimmy Wales, Wikipedia‘nın kurucusu: Jimmy Wales’in gençliğe dair verebileceği ders şöyle açıklanabilir: “Gençlik yıllarınızda paranızı iyi kullanın ve değerlendirin ki, bir gün gerçekten hayata bir proje geçirmek istediğinizde elinizde bir sermayeniz olsun.” Ayrıca Jimmy Wales yaş ilerledikçe de yat ve araba gibi lüks eşyalar için kredi çekilmesini yanlış buluyor. “Sadece sizin için geri dönüşü olan şeyler için para çekin: eğitim ve iş projesi gibi.”

   Buna benzer bir çok örnek var ve bu örnekten anlaşıldığı gibi hepimiz bizim için çizilen yolda yürümeye o kadar alışmışız ki kendimize ait yol çizmek ,kendi projelerimizi hayata geçirmek bize korkutucu ve zor geliyor oysaki sadece bir adım atsak inansak ve kendi yolumuzu kendimiz seçip cesaretli olabilsek emin olun o zaman başarı merdivenlerini bir bir tırmanacağız ve hayattan tat alacağız. Çağımızın en büyük sorunu olan mutsuzluk problemi çoğumuzda vardır yasıyoruz ama ne için yasıyoruz gibi eğer kendinize güvenir kendinize inanırsanız biraz cesaretli olursanız bununda üstesinden gelirsiniz.

   Hayatım boyunca hep risk aldım başaramamak korkusu hiç olmadı içimde, elimden geleni yapayım olmazsa o zaman olmasın dedim.Okul hayatımda hiç bir hocam bana hayattan zevk almayı mutlu olmayı öğretmedi hep bilgi basamagında sorularla yetiştik sosyal olmaktan kasıt bize öğrettikleri pikniğe gitmekten öteye geçmedi..Eğer bir gün öğretmen olursam ben farklı olmalıyım dedim ve kendimi gerek fotografçılık olsun gerek muzik olsun , keşif amaçlı geziler olsun bir çok yönde geliştirmeye karar verdim çünkü ben öğrencilerime bilgi değil bu hayatta küçük şeylerden mutlu olmayı öğretmeliydim onlara sosyal olmayı ve bu hayatı içinden yaşamayı öğretmeliydim..  Bu projeye seçilmiş olmam asla pes etme huyumun olmamasındandır eğer bana söylenenlere kulak asıp gençlik otobüsü toplantılarına gitmeseydim şuanda yazın boş boş oturmuş olacaktım. Fakat şimdi yurt dışına gideceğim 15 Avrupa ülkesi 28 şehri gezeceğim gözlemleyeceğim ve projelerimi hayata geçireceğim ve ülkeme döndüğüm zaman bambaşka bir donanımla dönmüş olacağım , vizyonum kalıplaşmış çerçevelerin dışına çıkacak ve daha geniş daha güzel bir vizyona sahip olacağım ve öğrencilerime daha güzel yol gösterip onların ufuklarını aydınlatabileceğim. Keşke Dünyadaki tüm gençler kaynaşsa barış huzur kardeşlik içerisinde proje ortaklıkları kursa bu dünya ne yaşanılası olurdu savaşlar olmazdı huzurlu bir dünya olurdu. 

   Yazmayı çok uzattığımın farkındayım ama bu yazılarımı okuyan değerli genç arkadaşlara Gençlik Otobüsünün bir otobüsten ibaret olmadığını aslında kendilerinin gelecekleri için bir değişimin fırsatı olduğunu anlatmaya çalıştım.. Yazmayı çok sevdiğim için çok uzatıyorum ama kısa kesiyorum bu yazımı :) yine ileriki zamanlarda faklı yazılarımı paylaşırım..
Son kez yazımı sonuca bağlıyorum :) Gençlik otobüsüne kesinlikle başvurun , sizleri aramızda ailemizde görmek istiyoruz ve her zaman sizlere yardımcı olacağımıza söz veriyorum…
Yazımı okumanızın umarım size faydası olur ve bu yazı Gençlik Otobüsünden haberi olmayan tüm genç arkadaşlara ulaşır ve onlarda hayallerini gerçeğe dönüştürürler.
En başta söylediğim gibi herşey internette gördüğüm Gençlik Otobüsü başvuru haberiyle başladı ve şimdi Gençlik otobüsü 5 ile Avrupa’ya gidiyorum. İnşallah şimdi bu yazıda sizin başlangıcınız olur ve sizde bu projeye seçildiğiniz zaman Her şey internette gördüğüm bir paylaşımla başladı dersiniz ve kulağımı çınlatırsınız..

   Hayat çok kısa ve yaşamdan zevk almak istiyorsanız mutlu olmak istiyorsanız hayallerinizin peşinden gidin!!

   Bu projelerin gerçekleşmesi için bizlere sponsor olan firmalara çok teşekkür ediyorum..
Son olarak MCD Kültür Ajans & MCD Gençlik Kulübü’de Genel Koordinatör & Kurucu, Yönetim Kurulu Başkanı ve MCD Kültür Ajans’ta Kurucu Başkan MAKSUT ÇOŞKUN DOKUNULMAZ’A ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM..

Hayatı içinden yaşamak dileklerimle…

Nihat Ortadağ

1 yorum:

  1. Nihat Öğretmenim adınıza çok sevindim:) Bu kadar çok istediğiniz,hayallerinizi gerçekleştirmek için emek verdiğiniz projeleri hayata geçirmek için inanılmaz güzel bir fırsat bu... 43.500 kişi arasından ilk 50 ye girmek hiç kolay olmasa gerek ancak başarmışsınız,ne mutlu size! :) sizin gibi hayallerinin ardından koşan,onlar için emek veren,çaba harcayan bir öğretmenimizin orada olmayı hak ettiğine inanıyorum,can-ı gönülden tebrik ediyorum:) emeklerinizin karşılığını alıyorsunuz, dilerim bir gün ben de o otobüse binme şansını yakalayabilirim:) tekrar tebrik ederim,başarılarınızın devamını dört gözle bekliyorum ... :)

    YanıtlaSil