31 Mart 2022 Perşembe

VAZGEÇMEYENLERİN HİKAYESİ

 VAZGEÇMEYENLERİN HİKAYESİ

Öncelikle herkese kucak dolusu sevgiler. Ben Semih Ateş.  Kuruluşun ve kurtuluşun şehri olan Kütahya’da doğdum ve Kütahya’da yaşıyorum. Siyaset bilimi ve kamu yönetimi okuyorum. 25 yaşındayım. Hayattaki günlerimi  en güzel şekilde doldurmaya çalışıyorum. Hadi şimdi gelin size GENÇLİK OTOBÜSÜ serüvenimi anlatayım. Aslında bu benim için çok derin bir hikaye. O yüzden bir an önce beni Gençlik Otobüsü ailesinin bir parçası yapan hayat serüvenimi anlatacağım. 


Bir felsefem var bu hayatta. Vazgeçmemek gibi. Neyden vazgeçmemek? Hayallerimden, çabalarımdan… Birçok insanın aksine sadece yaşamımı sürdürebilmek için yaşamıyorum bu hayatı. Hep merak ettim ve sorguladım. Neyi merak ettim? Yeni yerler görmeyi, yeni kültürler tanımayı… İmkanlarım dahilinde, buna kendi yaşadığım şehrin ilçelerinden başladım. Kendi memleketimi tanıdım. Daha sonra çevre iller falan derken Türkiye’de 40 kadar şehri gezdim. Amaç sadece gezmek değildi. Yeni insanlar tanıdım, yeni tatlar, yeni yapılar keşfettim.

Zengin bir ailenin çocuğu değildim. Ailemin bana bunları sunacak durumu hiç olmadı. O yüzden hep kendi çabalarımla, fırsatları değerlendirdim. Ülkemde 40 şehrin tamamına yakınını ücretsiz gezdim. Çünkü dedim ya bir felsefem vardı. Vazgeçmeyecektim. Öyle de yaptım; hayallerimin peşinden yılmadan  koştum. Hani derler ya ‘’çok gezen mi bilir yoksa çok okuyan mı?’’ diye.  Okumak da çok güzeldir. Ama yaşamak bambaşka bence. Yerinde görmek yerinde hissetmek. Hele ki güzel bir ortamın içindeyseniz... İşte gençlik otobüsü harika bir ortam, tam bir aile... 

 Eğer hayalleriniz varsa durmadan sizi hayallerinize götürecek yolları araştırıyor olmalısınız. Memleketimin ilçelerini ve ülkemin birçok şehrini gezip tanıdıktan sonra benim için sırada yurtdışı vardı. Çeşitli araştırmalar yaptım ve Gençlik Otobüsü’nü keşfettim. Bunun en doğru karar olduğunu düşündüm. Daha sonra çok yakın bir tanıdığımın da Gençlik Otobüsü’ne üye olduğunu duydum. Aklımızda bazı sorular vardı. O kadar üye arasından nasıl seçilecektik.  Ayrıca bu süreçte birçok kişi ‘’Boşuna uğraşıyorsunuz neden sizi ücretsiz yurtdışına götürsünler ki? Zaten gidecek olanlar çoktan bellidir.’’ Gibi birçok motivasyon düşürücü konuşmalar yaptı. Daha yeni üye olmamıza rağmen araştırmalarımız sonucunda bu projeye güvenmiştik ve  inandığımız bu projenin içinde olmanın hayallerini kurmaya başlamıştık bile. Sonrasında bizden duyarak aramıza bir arkadaşımız daha katıldı. Artık 3 kişiydik. 3 yakın arkadaş. Bu 3 arkadaş bir araya geldiğimiz zamanlarda çoğunlukla Gençlik Otobüsü’nü konuşuyor ve Gençlik Otobüsü’yle  gidilecek ülkelerde bizim neler yapacağımızı hayal ediyorduk. 


Gerçekten hayali bile çok güzeldi. Derken bilgilendirme toplantısının günü gelmiş çatmıştı. Kütahya’dan yola çıkıp İstanbul’a toplantıya gidecektik. Hazırlıklar yapıldı. Ve yola çıkıldı. Toplantı bizim için çok önemliydi.  Bu yüzden toplantıdan bir  gün önce İstanbul’a ulaşmıştık. Bilgilendirme toplantısının yapılacağı yere yakın bir pansiyonda konaklamamızı yaptık. Güzelce dinlendikten sonra sabahın erken saatlerinde kalktık ve toplantı için hazırlandık. Toplantının yapılacağı  otele ulaştık. Otel bizim için özenle hazırlanmıştı. Toplantının yapılacağı salona geçtik. Salonda bizi bekleyen çok değerli konuklar vardı. Ve gerçekten hayatım boyunca unutamayacağım bir günün içindeydim. Harika bir toplantı oldu. Toplantıda fotoğraflar, videolar çektik. Toplantıdan sonrada bütün ekip yine hep birlikteydik. Daha önce birbirini tanımayan insanlar olmamıza çok samimi sohbetler oldu.  İşte o gün bir kez daha anladım Gençlik Otobüsü ailesine katılmakla ne kadar doğru bir karar verdiğimi. Toplantıda edindiğimiz bilgilerle Kütahya’ya geri dönüş yolunu tuttuk. Aşamalar devam ediyordu. Biz bir  yola çıkmıştık bu projenin bir parçası olmuştuk artık. Projeyi çok benimsemiş ve sahiplenmiştik. Her gün projeyle ilgili paylaşımlarımıza devam ediyorduk bu süreç bir hayli keyifli geçiyordu. Sırada video aşaması vardı. Video çekmem gerekiyordu. Ümidimi hiçbir zaman kaybetmedim.  Videoyu çekecektim fakat hayatımda bazı yolunda gitmeyen şeyler vardı. Bunların arkasına sığınıp her şey buraya kadarmış diyebilirdim ama demedim. Videoların gönderileceği son gün büyük bir içtenlik ve samimiyetle çekmiş olduğum videomu siteye yükledim. Artık sonuçların açıklanmasını heyecanla bekliyordum.   

Video aşamasını geçenlerin isimleri açıklanmaya başlamıştı. Benimle birlikte Kütahya’dan başvuru yapan 2 arkadaşım video aşamasını geçmişlerdi; ikisinin de ismini açıklanmaya devam eden listede gördüm, henüz  benim ismim onların arasında yoktu ve ben  bir an için elendiğimi düşündüm. Benimle birlikte katılan 2 arkadaşımı tebrik ettim ve onlar adına mutlu olmuştum. Fakat o gün sabaha kadar sürekli siteyi takip ettim. Bu serüven böyle bitemezdi benim için, bitmemeliydi. Daha sonra isimler açıklanmaya devam ettikçe kendi adımı da aşamayı geçenler arasında görmüştüm. İnanılmaz bir mutluluktu. ‘’Daha yeni başlıyoruz’’ dedim kendi kendime. Artık bu projeye her zamankinden daha fazla adapte olmam gerekiyordu. Sırada mülakat aşaması vardı. Yine 3 arkadaş olarak yola devam ediyorduk. Büyük istek ve arzuyla Kütahya’dan mülakat için yola çıkmıştık.  Artık hayallerime bir adım daha yaklaşmıştım. Genelde mülakatlar  sancılı geçer ama biz mülakatta öylesine eğlendik, öylesine keyif aldık ki sanki mülakat için orda değildik gibi. O zaman şunu düşündüm mülakatta bu kadar eğleniyor ve keyif alıyorsak demek ki hepimiz kazanan herkes adına sevineceğiz. Şimdiden bir şeyler başarılmış bile. Ve düşüncelerim şöyle devam etti. Buradaki bu güzel ekiple kim bilir Avrupa gezisinde ne güzel anılar biriktirilirdi. Heyecanım katlanarak artıyordu. Mülakat sonuçlarının açıklanmasını günlerce güzel hislerle bekledim. Sonuçlar Instagram’dan canlı yayında açıklanacaktı. Ve Maksut hocam kazananları teker teker canlı yayına alarak onurlandırıyordu. Her bir kazananın duygu ve düşüncelerini anlatması için söz hakkı veriyordu. Uzun bir canlı yayın oldu. Asil olarak projeye devam edecek arkadaşlar açıklanmıştı onların içinde benim ismim yoktu. Her biri için ayrı ayrı mutlu olmuştum. Hepsi benim dostum, arkadaşımdı.

Biz bir aileydik birimizin mutluluğu hepimizin mutluğuydu. Sırada yedek listenin açıklanması vardı. Teker teker isimler sayılıyor, Instagram canlı yayınına davet ediliyordu. Canlı yayını pür dikkat takip ediyorken sıradaki ismin ben olduğunu duydum. Yayına davet edildim. Çok heyecanlı ve mutluydum, yedek olduğum için üzgün değildim. O andan itibaren her zamankinden daha çok çabalayıp asil listeye girebilmenin düşüncesi içindeydim. Ve canlı yayında duygu, düşüncelerimi anlattım. Henüz canlı yayın devam ediyorken birçok tebrik mesajı almıştım. Ve bana onlarca imkan sunan Gençlik Otobüsü projesi için artık daha çok şey yapmam gerekiyordu. Çeşitli paylaşımlar yaptım, çeşitli fikirlerde bulundum ve şuan da blog yazımı okumanız için sizlere sunuyorum. İnanın bu yazıyı yazarken o günleri tekrar yaşadım. Ve son olarak şunları söyleyebilirim gerçekten Avrupa gezisinden çok daha fazlası sizleri bekliyor.  Biz bir aile olduk, defalarca çeşitli vesilelerle bir araya geldik. Şimdi Gençlik Otobüsü sayesinde hem bir sürü dost edindim hem kişisel gelişimime katkı sağlayabilecek faaliyetlerde yer aldım. Gençler için böyle bir fırsat sunan, gece gündüz çalışmalar üreten Maksut hocama ve Gençlik Otobüsü projesi için katkı sağlayan bütün herkese çok teşekkürlerimi iletiyorum. İyi ki Gençlik Otobüsü… 

SEMİH ATEŞ / KÜTAHYA

23 yorum:

  1. Tebrik ederim Inşallah Başarı üstüne başarı katarsınız

    YanıtlaSil
  2. Tebrik ederim Semih lider
    Umarım istediğin yere gelebilirsin
    Hayatını gençlere aradığın için tüm gençler olarak teşekkür ediyoruz

    YanıtlaSil
  3. Bravo liderim inşallah hak ettiğiniz yerlere gelirsiniz

    YanıtlaSil
  4. Tebrikler, bu yoldaki hedeflerinizde size başarılar diliyorum

    YanıtlaSil
  5. Semih hocam inşalah hedeflediyiniz yere varırsınız her konuda arkandayiz

    YanıtlaSil
  6. Başarılarınızın devamını dilerim liderim

    YanıtlaSil
  7. Tebrikler liderim Allah hedefinizi başarmanızı nasip etsin.

    YanıtlaSil
  8. Semih liderim Allah başarılarınızın devamını nasip etsin.Tebrikler

    YanıtlaSil
  9. Çok başarılı bir uygulama liderim. Umarım yaşam gayeniz olan çocukları eğlendirmeyi böyle devam ettirirsiniz.

    YanıtlaSil
  10. Semihcim herşey o güzel gönlüne göre olsun❤️
    Ailemizdeki çılgınlık rolünü sana devredip çıktığın bu yolda şans,başarı ve boll kahkalar diliyorum��
    Brrn ��

    YanıtlaSil
  11. Herşeyin en iyisine hak ediyorsun yolun açık olsun kardeşim benim🌍😇😇♻️

    YanıtlaSil
  12. Tebrik ederim Semih çıkmış olduğun bu yolda başarılarının devamını dilerim :))

    YanıtlaSil
  13. Tebrikler liderim Allah herşeyi gönlünüze göre versin inşallah

    YanıtlaSil
  14. Harikasınız liderim her zaman arkanızdayız👏

    YanıtlaSil
  15. Her şey güzel gönlüne göre olsun başarılarınla gurur duymalısın bu azminden asla vazgeçme başarılarının devamını dilerim her zaman arkandayız⚘👏

    YanıtlaSil
  16. Öncelikle Semih'i tebrik ederim. Kendisiyle bir projede tanışmıştım ama yüz yüze görüşme, muhabbet etme şansım olmadı. Şans diyorum çünkü kendisini sosyal medyadan takip ettikçe bir nevi tanıma fırsatım oldu ve blogda yazdığı gibi asla ümitsizliğe kapılmadan azim gösteren, yaşadığı anı mükemmel bir enerjiyle geçiren biri. Yüz yüze görüşmüş olmadığım halde sosyal medyadan bile bu enerjiyi hissedebiliyorum. Umarım çok daha güzel anılar katacaktır hayatına. 😊😊

    YanıtlaSil
  17. Ne güzel yazmışın Semih'cim, vazgeçmeyenlerin hikayesi ancak bu kadar güzel olabilirdi. Pes etmeden yoluna devam etmişin daha güzel yollara ulaşman dileğiyle💐👋

    YanıtlaSil