13 Mart 2022 Pazar

OLDUĞU KADAR, OLMADIĞI KADER

 OLDUĞU KADAR, OLMADIĞI KADER

Herkese selamlar, ben Gençlik Otobüsü 11’in yedek katılımcı adaylarından Zülal Karatay. İstanbul’da yaşıyorum. Ankara’da Rus Dili ve Edebiyatı okuyorum. Yani hem İstanbul hem de Ankara ekibindeyim. Gençlik Otobüsü’yle bir yıl önce araştırmalarımın sonucuyla tanıştım. Bu devirde kim, kimi, nasıl ücretsiz Avrupa’ya götürsün? Diyerek sitesine girdim ve bilgileri okudum. Bazı şeyleri fazla düşünmeden akışına bırakmayı seviyorum bu yüzden üşengeçliğim gelmeden hemen kayıt oldum, genç kart satın alıp başvuru formunu onaya gönderdim. Okuduğuma göre sonuçlar bir sonraki ayın ilk haftası açıklanıyordu. Başvuru sorgulama ekranına girdiğimde “Başvurunuz onaylanmıştır” yazısıyla karşılaştım. Anlık içim sevinçle dolmuştu. Kendi kendime dedim ki “Hemen umutlanma be kızım, daha mülakatlar var süreç devam ediyorr.” Ön elemeyi geçenler İstanbul’da bir bilgilendirme toplantısına davet ediliyordu. O sırada pandemiden dolayı okullar onlinedı ve ben de İstanbul’daydım. Sabahın köründe bir sürü vesaitle Tuzla’dan kalkıp Mecidiyeköy’e gelmiştim. Direk Ankara’dan gelsem daha kolay olurdu herhalde :) Projeye çoğu kişi yakın arkadaşlarıyla başvuruyordu. Yalnız olmam beni bir tık (çok) endişelendirse de bir o kadar da heyecanlıydım. Mevlana’nın çok sevdiğim bir sözü vardır: “Bir yandan korkun bir yandan da umudun varsa iki kanatlı olursun, tek kanatla uçulmaz zaten.” Tam olarak yaşadığım şeyleri özetliyordu bu söz. Otele girmeden hemen birileriyle tanıştım. Çok tatlı kızlardı, onların hikayelerini de dinledim. Hepimiz hemen hemen aynı şeyleri yaşamıştık. Bilgilendirme Toplantısında çok başarılı iş insanlarının hayat hikayelerini dinledik. Ardından bilgilendirmeler yapıldı, sorular cevaplandı.


 Bu fotoğrafı toplantıdan sonra rasgele birine çektirmiştim iki saniye :d Herkes o kadar samimiydi ki kendimi bu aileye ait hissediyordum. Toplantının ardından sıra video aşamasına geldi. Beni en geren aşama buydu. Cevaplamam gereken soruları cevapladığım iki dakikalık bir video çekip yükledim. Video mülakatını geçtiğimde “Zülal, neler oluyor son aşamaya mı kaldın şimdi sen?” diye kendi kendime söylendim sevinçle.


Video aşamasını geçenler yüz yüze mülakat için yeniden çağrıldı. Hayatımda girdiğim ilk mülakat olmasına rağmen şunu söyleyebilirim ki hiçbir mülakatta bu kadar eğlenemezsiniz. Herkes inanılmaz samimi ve eğlenceliydi. Kendi grubumun sırasının gelmesini beklerken bir sürü insanla tanıştım. Birkaçıyla gerçekten güzel dostluklar kurdum. Mülakatın açıklanmasını beklemek en zoruydu. Seçilebilecek miyim? Seçilirsem asil mi olacağım yedek mi? Bu sorular beni gitgide heyecanlandırırken kıpır kıpır Gençlik Otobüsü ekibi etkinliklerine devam ediyordu. Müthiş arkadaşlıklar kurduğum canım GO etkinlikleri… Okulumdan dolayı genelde Ankara etkinliklerine, eve döndüğümde de İstanbul etkinliklerine katılım sağlıyordum. Böylece iki ekiple de yakınlık kurabiliyordum. Bu da beni projeye daha da bağlıyordu. Instagram’dan tesettürlü arkadaşlardan çok fazla soru alıyorum. Kendini dışlanmış hissettin mi?, Sana farklı davranıyorlar mı? Vs. Bu projede ayrım yok arkadaşlar. Siz kendinizi dışlamadığınız sürece, kimse sizi dışlamaz. Saygı şart, sevgi kafanıza göre…


Mülakat sonuçları canlı yayında açıklanacaktı. Alfabetik sırayla… O gün baş harfimle biraz bozuştuk. En sonda olduğum için epey bekledim; bekledikçe heyecandan ölecek gibiydim. İsmim yedeklerde açıklandı ama çabamın ve isteğimin görülmesi, o kadar kişinin içinden buralara kadar gelebilmem gerçekten gurur verici. 

Bu proje benim hayalimin gerçeğe, ete kemiğe bürünmüş haliydi. Yalnızca ücretsiz Avrupa gezisinden ibaret değil. Bu projede çok başarılı iş insanlarıyla, bakanlarla tanışabiliyorsunuz. İş fırsatları, eğitimler, konferanslar… Gerçekten sürprizlerle dolu bir proje.

Bu ailenin bir parçası olduğum için o kadar mutluyum ki, bir an bile pişmanlık duymadım. İyi ki GO!

 Zülal Karatay / ANKARA- ISTANBUL

40 yorum:

  1. Olduğu Kadaar Olmadığı Kader :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Gençlik otobüsü paylaşımların ve üzerine bu güzel blogla bana ayrı bir vizyon katıyorsun. Başarıların devamını diliyorum...❤️❤️��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zehracımmm çok teşekkür ediyorumm güzel düşüncelerin içinnn <3

      Sil
  3. Gençlik otobüsü için harcadığın emeği ve çabayı kendi gözlerimle gördüm, görüyorum. Emeğine ve kalemine sağlık tatlımm:) yolun açık olsunnn...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :') ağlatacaksınız beni, çok teşekkür ederimm ❤️❤️

      Sil
  4. Geçlik otobüsü projesine başvuru sürecimde beni paylasimlariyla ve azmiyle motive eden katılımcıların başında geliyorsun. Benim de bu projeye başvurmama vesile olduğun için teşekkür ederim. Eminim ki bu güzel bloğun da birçok genç arkadaşımıza yol gösterecektir. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünmenize çok sevindimm :') Umarım faydalı olabilmişimdirr. Böyle insanların olduğunu görmek benim için gerçekten çok sevindirici ❤️

      Sil
  5. Muhteşeem okurken heyecanlanmamak mümkün değil emeğine ve çabana sağlık ♥️♥️����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederimmm ❤️❤️ Tatlı heyecanlarrr :))

      Sil
  6. harikaaaa harika. gençlik otobüsünde tanıştığım en samimi dostum. arkadaş değil, dost yani o kadar. kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :') Teşekkür ediyorummm. Gençlik Otobüsü'nün bana kattığı en değerli insansın. İyi ki tanışmışızz, iyi ki GO ❤️

      Sil
    2. Tamam biz ağlarız hiç önemli değill 🤭😂

      Sil
    3. Canım Nurrr, senin yerin ayrıı 😂❤️

      Sil
    4. yalan söylüyor Nur senin yerin 2. sıra ahhahamskemekskw

      Sil
    5. Neler neler duyuyorum 🙊 jdjsjdjhdhdh keşke senin içinde aynı şeyi söyleyebilsem seni bir anlatıyor böyle sıkıcı şöyle gıcık diye🤏🏻 dmndjdjdjsjjdjd

      Sil
    6. Gel anlaşalım beraber birinciliği paylaşalım 🤝😜

      Sil
    7. hahahahah 😂 o zaman Zülal elendi gel biz en iyi arkadaş olalım ksmsmsksm anlastik birinciyiz ikimiz de 😇😎🥳 (dipnot: bu mesajları ciddiye almayınız..)

      Sil
  7. İyi ki sen bizlesin canım GO nun güzel kızı🌸💙

    YanıtlaSil
  8. Okurken adeta mülakat günündeki heyecanı tekrar yaşadım. Eline sağlık :))

    YanıtlaSil
  9. Seni tanımak kendimden bir tane daha bulmak gibiydi, iyi ki go, iyi ki sen 💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuritoo, kesinlikle iki insan ancak bu kadar birbirine benzeyebilirdi ahahash 😍 Senin gibi pozitif ve enerjik biriyle tanıştığım için çok mutluyum 💖 İyi ki bizz

      Sil
  10. Bu yazıları okurken hep vay be diyorum gizli yazarlarla tanışmış oluyorum🤭 Kalemine sağlık Zülalcim. Süreçleri ve hislerini güzel açıklamışın. Tüm hayallerine ulaşman dileğiyle 🧡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah Sevdacımm benimki o kadar gizliydi ki ilk defa blog yazdım.. Açılışı GO ile yapmak çok özel 😍 Çok teşekkür ediyorum, hayalim hep birlikte gidebilmek 🧡

      Sil
  11. Hep birlikte Avrupa hayallerimizi gerçekleştirme ümidiyle kalemine sağlık 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insallah hep birlikte 😊🌸 Teşekkür ediyorumm

      Sil
  12. İyi ki GO 💫 kalemine sağlık 😍

    YanıtlaSil
  13. Bir an bile pişmanlık duymadım ❣💃👏

    YanıtlaSil

  14. Geriye dönüp baktığımızda da sanırım hatırlayacağımız en güzel şeylerden biri de kurduğumuz bu gönül bağı, bu dostluk😊🌸 Ellerine sağlık Zülalcim🌻🚌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bu arkadaşlık her şeye değer🌸 Çok teşekkür ederim Nurdan abla 💖

      Sil
  15. Yaaa ne kadar da güzel yazmışsın, olduğu gibi ne eksik ne fazla <3 Zaten Tuzla'dan gelmek direk şehir dışı sayılır :) Hem İstanbul hem Ankara ekibinde olman, her şeye yetişmeye çalışman kesinlikle harika hepsi. İyi ki senin gibi harika bir insanı tanımışız, eline, emeğine sağlık canım benimmmmm <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düşünceleriniz benim için çok değerli hocam 🌸 Teşekkür ediyorum 💖

      Sil
  16. Emeğine sağlık. Çok güzel betimlemişsin.
    Heyecanını asla kaybetme bal kız.
    Yolun da bahtın da hep açık olsun.

    YanıtlaSil