4 Mart 2022 Cuma

Şafak'ın Gençlik Otobüsü Serüveni

Herkese benden selam. Nasılsınız? Vallaha ben de ne olsun, yaşamaya çalışıyorum. Ben Şafak, 19 yaşındayım. Marmara Üniversitesinde Turizm Rehberliği hazırlık sınıfı öğrencisiyim. Yazımda Gençlik Otobüsü projesini kendi perspektifimden, yaşadığım süreçlerle ele alacağım. Çayınızı aldıysanız başlayalım. :) 


Gençlik Otobüsü ile Tanışmam

Hayatımda ilk defa üniversite sınavı için düzenli ders çalışmış, çokça deneyip tökezlemiş ve pandemi şartlarının “hayal senin neyine la?” diyerek ömürümü çürüttüğü zamanlardaydım. İyi kötü sınavdan çıkmış sonucumu bekliyordum. Tarih ise 2020’nin Eylül ayı. Bu arada, benim hayalim ve hedefim Turizm Rehberi olmak. Yani bu demek oluyor ki, yerinde duramayan, sürekli bir yerler gezmek isteyen, araştırmayı okumayı seven birisiyim. E tabi böyle olunca Türkiye'de kendi şartlarımla gezmek, ocak söndüren tarzda olduğundan, bölümümü bitirip mesleğimde hayallerimi gerçekleştiririm diye planlıyordum.

Elbette kendi imkanlarımla da yurtiçini kemer sıka sıka gezebilirdim. Fakat yıllardır içimde büyüyen yurtdışı hayalim içimde gittikçe yeşeriyordu. Hani bazı şeyler tam zamanında güzeldir ya; İlber Ortaylı'nın gençliğinizde dünyayı gezin dediği vakitte.. Tam da bu dönemde Instagram’da gezginleri vs. takip ederken, Allah'ın "buyur ya kulum.." dediği zannımca, sanırım algoritmayla Gençlik Otobüsü önüme düştü. Hızlıca bakıp “bedava Avrupa mı olur, bir de otobüsle?” diye geçmiştim gönderiyi. Sanırım 13 saatlik köy yolculuklarımda yıllarca belim çürüdüğünden, otobüsü görünce anlık bünyem tepki vermiş olmalı ki gönderiyi önemsemeyerek geçtim. Geçtim geçtim de, yatarken sağa dön, sola dön derken o gece aklıma takıldı.. Aradım fakat gece bir türlü bulamadım. Vee sabah sanırım kaderim bana bir fırsat daha vermiş olmalı ki, buldum. Hemen projenin şartlarını okudum, ve başvurdum. Ardından farklı süreçleri tamamlayıp dönem sonunda yedek adaylığa seçildiğimi sevinçten Uçan Adam Sabri gibi “yataktan fırlayarak” öğrendim. Vallahi öyle öğrendim, şahitlerim var :)

Bence Gençlik Otobüsü..

Öncelikle anlamamız gerekenin Gençlik Otobüsü’nün kâr amacı gütmeyen kuruluş olduğunu bilmemiz diye düşünüyorum. Bu bir tur şirketi, veya hayal satış mağazası değil. On binlerce başvuru arasından, ücretsiz Avrupa turunu hak edenlerin olacağı, emeklerin olduğu bir proje.

Bedri Rahmi der ki; “Sen otobüsü kaçırmış bir milletin çocuğusun..” Arkadaşlar, biz asil Türk genciyiz. Bu güne kadar yaşadığımız ve yaşattığımız medeniyet, bizlerin tam bağımsız, ileri ve dünyaya faydalı bir birey olmamızı istiyor. Ancak son yüzyıllarda dünya sahnesinden silinip geri kalmamız, bizim gibi zeki ve potansiyelli bir millet için hak etmediğimiz durumları, imkansızlıkları yaşamamıza sebep oluyor. Yani Gençlik Otobüsü, biz Türk gencinin, Bedri Rahmi’nin mısralarında bahsettiği kaçırılan otobüsü yakalamamız için bir fırsat.

Günümüzde muâsır medeniyet olan Avrupa’yı görüp, okuyup, sokaklarında mimarisinden bir şeyler kapacağımız, kültüründen soluyacağımız, gelişmişliğini analiz edebileceğimiz bir fırsat. Proje sayesinde oluşan birikimlerimizi, dünyanın en güzel ülkesi Türkiye’miz için kullanabileceğimiz bir fırsat. Gençlik Otobüsü kurucusu, değerli öğretmen Maksut Coşkun Dokunulmaz da bizden zaten bunu istiyor. Ha benim otobüslere garezim var ama, böyle otobüse de sesimi çıkartırsam Allah başıma taş yağdırır herhalde : )

Bu vizyon ve misyonun önemi sonrası, projenin de sponsorlar vasıtası ile yapıldığından bahsedebilirim. Proje elbette ücretsiz değil, bedava kuymak Trabzon'da fare kapanında olur :) Projenin maliyetleri, bu vizyonu destekleyen ve markasına katma değer katmak isteyen sponsorlar tarafından karşılanıyor. Yani bu mâli yükü üstlenenler sayesinde "biz 18-35 yaş gençlere" ücretsiz. Napolyon ne demiş? “para para para”. Sponsorlarımıza desteklerinden (paralarından) dolayı teşekkür ediyorum. İyi ki zengin ve sponsorumuzsunuz. Bir gün ben de zengin olunca parayı çatır çutur ye.. Pardon o başka bir hayalimdi. Yani bir gün ben de zengin olursam, böyle güzel bir projeye kesinlikle sponsor olacağım. 

Süreçler

1) Başvuru Süreci

Bu süreçte projeyi, katılım şartlarını güzelce okuduktan ve Genç Kart aldıktan sonra form aracılığıyla tamamlıyoruz. Her başvuru ertesi ayın ilk beş gününde açıklanıyor. Heyecanla bekleyiniz :)

2) Bilgilendirme Toplantısı

Benim katıldığım sene toplantı İstanbul’da Grand Cevahir Hotel’de yapıldı. Katılım zorunlu. İl dışındakiler için zor bir durum olduğunu da anlayabiliyorum. Proje de emek gösterenlerin, fedakarlık yapanların seçilmesini istediği için zorunlu. Umarım Maksut Coşkun Dokunulmaz Hocamızın Türkiye’nin her yerinde bu organizasyonu yapma hayali gerçek olur da, İstanbul dışı katılımcılar da rahat eder ve proje çok güzel yerlere gelir.

Ben kolayca arkadaşlık kurmayan, ama iyi iletişim kuran birisi olarak on numara arkadaşlar edindim. Sağ olsunlar benim gibisini de nerede bulacaklar. Yani toplantıda arkadaş edinimi konusunda, çevre& network edinimi konusunda çok verimliydi. Ayrıca toplantıda birbirinden başarılı iş insanlarının konuşmalarını dinlememiz de bizim için güzel oldu. Tabii proje hakkında da gerekli detayları da öğrenmiş olduk.

3) Video Başvuru (Eleme) Aşaması

Bizden istenen, projeye katabileceklerimizden ve projenin anlamları hakkında kendimizi ifade ettiğimiz bir video idi. Ben sahile inip çekmiştim, çok yaratıcı kişiler vardı. Kasmadan, 3 2 1 Kayıt!

4) Toplu Mülakatlar

Toplu mülakatlar da bu aşamaya kadar başarıyla gelen kişiler için kritik bir süreç. Mülakatlar, İstanbul’da Grand Cevahir Hotel’de yapıldı. Herkesin kafasında “Ne soracaklar?” endişesi vardı diyebilirim. Hatta önce çıkanlardan “Ne sordular?” deyip soruları isteyenler. 1- C 2- B arkadaşlar : ) Mülakata giren herkes hak verecektir ki, hayatımızda gördüğümüz belki de en anlamlı mülakatlardan idi. Ezber olmak hiçbir zaman başarı getirmez, doğal olmak bence en iyisiydi. Ben yaylaların adamıyım, ben doğal olmasam geçemezdim sanırım. Bu tüyoların karşılığı bir çay da ısmarlayun da! : )

*Mülakatlar sonrası seçilenlerin açıklanacağı heyecanlı bir canlı yayın oldu ki. Kalbim yerinden çıkacak idi. Zor tuttum. Yedeklere seçildim ama, emeklerim karşısında bu kadar yaklaştığımı bilmek bile sevindirici idi. Nasibimizde varsa gitmek zaten gideriz. Avrupa projesi olmasa bile böyle anlamlı bir projede yer almak benim için sevindirici.

Resmi olarak aşamalar bunlar diyebilirim arkadaşlar. Seçildikten sonra da projeye katma değer üretmeye devam ediyoruz. Gençlik Otobüsü, Gençlik Dünyası projesinin bir ürünü. Gençlik Dünyası hepimizin. Gelecekte çok daha güzel yerlere gelecek. Her şeyi de devletten beklememek lazım, proje gönül veren herkesin.

Gençlik Otobüsü benim için, kendime koyduğum hedefler, hayaller yolunda bir basamak oldu, oluyor. Her zaman ideallerimin peşinden koşacağım.

Ruhunda Karadeniz’in dalgalarını taşıyan Şafak’tan, tüm dostlara İstanbul’dan selamlarla..


20 yorum:

  1. Selamın ulaştı :)))
    Çok eğlencelisin 😊🌸

    YanıtlaSil
  2. Hem samimi hem bilgi dolu bir yazı, emegine saglık Şafakcım 👏👏 Ve tüm o süreçlerdeki çogu halini biliyorum sonuç açıklanırken dışarıda girmiştin canlıya donmuştun çok gülmüştüm 🤭😅 Uçan adam Sabri gibi hayallerine uçman dileğiyle☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aah ah. canım dedem vefat etmiş, memleketteydim. hayat hiç olmadık zamanlarda güzel haberler verebiliyormuş. -15 derecede kimseyi uyandırmamak için dışarıda katıldım. ama mutlu oldum, değdi. yedekte böyleysem, asilde beni hayal edemezsiniz haha :)

      Sil
    2. Allah rahmet eylesin canım, ins asillerden olman dileğiyle.. hakediyosun sonuna kadar :)

      Sil
  3. Çok güzel yazmış sin tüm aşamaları detaylandirirmissin emegine sağlık renkli kişilik renkli yazilar 🤩👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, projede tanıştığım en samimi ve temiz insanlardan olan Yunus abi :) sen ve bağlamana selamlar..

      Sil
  4. Yaaa Şafak😂 Yazını keyifle okudum😊 Umarım o otobüs yolculuğunu birlikte yaparız🙏🏻🌸 Ha bir de yanımıza Talha’yı da alarak😂 Neşen ömrün boyunca bitmesin🍀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler güzel yorumunuz için nurdan hocam. bakalım benle beraber yolculuk yapmak kime nasip olacak 😂

      Sil
  5. Ancak bu kadar samimi anlatılabilirdi 🥰 okurken enerjim değişti resmen 😁 rehber olunca gezip gördüğün yerleri de bu dille kitaplaştır bence, hepimiz alıp keyifle okuruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler sevtap hocam, mutlu oldum yorumunuzu görünce. : ) tavsiyeniz aklımda bulunduruyorum, neden olmasın, hatta hayallerimden birisi de gençlik otobüsünün rehberi olmak. olur gibi :))

      Sil
  6. Harika bir yazı olmuş Şafak'cım 👏🏼👏🏼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler uka bey, sevindim beğenmene :))

      Sil
  7. Keyifle okudum, en güzel yazılardan diyebiliriz bence 🤓 o canlı yayını, heyecanı hiç birimiz unutmayacağız ama senin halini de 🤭😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :)) ama o anı unutsak daha iyi sanki.. 😂

      Sil
  8. Emeğine sağlık canım, çok samimi ve içten olmuş aynı senin gibi <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim güzel yorumunuz için hocam :)

      Sil
  9. Sponsorlara olan sevgin der susarım... Projenin bana kattığı en güzel dostluklardan birisin. Gerçekten çok eğlenceli bir blog olmuş keyifle okudum ellerine sağlıkkk :)❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dostluklardan derken diğer dostlar alınmasın diye. yoksa en güzel dostluk diyecekti arkadaşlar 😂 teşekkürler ederim zülalcim ve değerli sponsorlarımız mdoflmrmeks

      Sil