28 Ocak 2022 Cuma

KOZA KELEBEK VE GO

KOZA KELEBEK VE GO

Merhaba güzel insanlar, Kendisiyle barışık, kendi olmaktan çok uzakta süre gelen toplumun bir parçası haline gelmiş; ertelediği hayallerinin ardına saklanarak dönüşümünü yine kendi sancısına meydan okuyarak başlatan bir yeniden doğuş öyküsünü paylaşacağım sizlerle.

Aradığınız dönüşüm kendi yaralarınızla başlar.

Tesadüfi bir dönüm noktası, "sesini duyuramayanların sesi olma" gayesiyle diplomat olmanın hayalini kuran gençlerden yalnızca birisiyim. Bu sebeptendir ki, hayalini kurduğum yurt dışı tecrübesinin amacı yalnızca eğlenmek değil, aynı zamanda içerisinde bulunacağım toplumun yaşam tarzı, kültürü, siyasi görüşü ve hayata dair geniş perspektiflerini öğrenim hayatım süresinde edindiğim bilgilerle dış politikayı kendi gözlemlerim ile bağdaştırıp bir analiz taslağı oluşturmaktı.

Size dayatılan sisteme karşın zorlu bir yolculuğa baş koymanın en mutlu yanı kendinize olan inancınızın özünüzle bağışıklık kazanması ve bunun yanı sıra çevrenizde hayallerinize ortak olarak ruhunuza kuşanan meslektaşlarınızın bulunmasıdır.

Tesadüfi bir şanssızlık eseri, travmatik bir şekilde hayat ortağımı sonsuzluğa uğurlamak zorunda bırakıldım.

Ruhu sarsılmış, inancı zedelenmiş, hayata dair bakış açısı çekimserliğe itilen bir gencin aradığı dönüm noktası ise Gençlik Otobüsü... Onaylanmayan, kabul görmeyen tüm çırpınışlara karşı sıcak bir karşılama ve dönüşümüm için yeni bir şans. Bir nevi yeniden doğuş... Buruk bir gülümseme ile "Neden olmasın?" diyerek başvurduğum serüvenin beni farketmeksizin nerelere sürüklediğini paylaşacağım sizlerle. Başlıyoruz...


Dürüst olmak gerekirse, 10.000 kişinin heyecanla başvurduğu bir mecrada ön plana çıkamama kaygısı beni her daim negatifliğe sürüklemekteydi. “Genç kitleye hitap ederek Avrupa’da 14 ülke 19 şehri ücretsiz gezme imkanı sağlayan bir proje” kulağa yeterince ilgi çekici gelmiyor mu? Durun, henüz bitmedi. Bunun yanı sıra proje, sizleri çeşitli iş insanları ile buluşturarak birçok gence ışık olacak iş fırsatları sunmakta. Muazzam bir atmosfere çağrışım yaparken içselliğimi tereddüte düşüren bir aurası vardı. Platformdaki diğer katılımcılar oldukça ışıldayan nitelikle sahip ve enerji dolu bir izlenim veriyordu. Benim ise elimde birkaç topluluk deneyimi ve "kendim olmak" vardı. Başvuru sürecime "kendim olmak" ile başladım. Başvurum onaylandıktan sonraki süreçler adım adım kendimle yüzleşmem adına birer basamak niteliğindeydi. Birçok iş insanı ile yakın temasta bulunmak ve onların yaşam boyu deneyimlemiş oldukları tecrübeleri kendi söylemleri ile dinlemek, kişisel kazanım noktasında "Özümü fark etmek, özümü okşamak, özüme saygı duymak, onu sevmek…".  Sınırlarımı ve potansiyelimi açığa çıkarmak, müthiş derecede öz güven kazanımı, ait olma duygusu, " birlik olma" kavramının güçlü fonksiyonlarını kendimle buluşturmak, proje eğitimleri ile kendimi geliştirebileceğim farklı alanlar yaratmak, en çok  anlam kazandığı nokta ise, samimi dostluklar... Tarif edemeyeceğim bir duygu, benim artık bir ailem var! Başka bedenler, farklı düşünceler; aynı özlem, aynı içtenlik. Burada ruhumu diri tutan bir şeffaflık buldum. Ortak karar ile kurulmuş bir hayalin yalnız yolcusuyken; gerçekleşecek her organizasyonda göreceğim yüzlerin heyecanı var şimdilerde...


Birçok şey adına teşekkür borçluyum. Öncesinde benden gidişine her geçen gün sancılı olduğum fakat bana yaşatmış olduğu acı tatlı, zerresini dahi unutmayacağım tüm kıymetli anılarımın mimarı  hayal ortağıma teşekkür etmek istiyorum.

Hayallerimden vazgeçmemem gerektiğine beni bir kez daha inandıran, ben dahil tüm gençlere ilham olan bu rüya projenin asil kurucusu çok değerli Maksut Hocam'a sonsuz teşekkürler.

Ah, yüreği güzel Özlem Hocam... Samimiyetle ışıldayan gözleriniz ve merhametiniz kısa sürede beni öylesine kucakladı ki, ışığınız her daim üzerimde olsun. Çok teşekkürler.

 


Dilerim, barışa çevrilen direksiyonun rotası duracağı her durakta ruhu hayalleri ile sarmanlanmış fakat tomurcuklanmak için fırsat kollayan parlak genç bir nesille karşılaşsın. Bizler bugün birbirimize inandık ve bu imkanı mümkün kılmak, her bir gencin ruhuna dokunmak adına birlikte başaracağız.

Sevgiler

GÜLDENİZ ŞAHİN / ANTALYA

 

18 yorum:

  1. Her gencin ruhuna dokunacağız 😎

    YanıtlaSil
  2. Her gence umut olan ailem iyi ki 🌸🚌💙

    YanıtlaSil
  3. İyi ki tanıdık seni gibi güzel bir ruhu 🤍

    YanıtlaSil
  4. Bu yazıyı okuyan bir cok gence umut olucaksin umarim emeği geçen herkese GO ailesine saygılar sevgiler 🤗🌼

    YanıtlaSil
  5. "Aradığınız dönüşüm kendi yaralarınızla başlar.." İçindekileri ne de güzel dile getirmişin Güldenizcim. Gerçekten bunu herkes başaramaz. Öyle güzel bir ailedeyiz ki bizlere sevgimizi göstermeyi, dışa vurmayı öğretti. Bir kez daha iyi ki diyorum💐

    YanıtlaSil
  6. Duygu dolu harika bir yazı ortaya çıkarmışsın 🌸 kalemine eline sağlık nice yazılara ✨✨

    YanıtlaSil
  7. Okurken kendimi yanında hissettim sanki, o kadar güzel, o kadar içten bir duygu ile yazılmış ki... Diline, eline, emeğine sağlık kuzum. Her daim yüzünde gülücüklerin olduğu, umutların bitmediği yarınlara...

    YanıtlaSil
  8. Bu kadar yürekten bu kadar samimî ve içten eşine az rastlanır bir yazı olmuş. Gönülden tebrikler🌹👏👏🌠

    YanıtlaSil
  9. Tadı damağında kalıyor gibi, ne eksik ne fazla şahane bir yazı. Emeğine sağlık…

    YanıtlaSil
  10. Her cümlen beni bir başka yere götürdü…🙏🏻 Yüreğine sağlık güzel arkadaşım…🌸

    YanıtlaSil
  11. Dünyayı keşfetmeye gelmiştik, Kendimizi keşfettik 😅

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Başlığı gördüğüm andan itibaren bu yazıyı tek solukta okuyacağıma emindim. Nitekim aynı duyguları paylaştığımızı ve süreç boyunca kozasından çıkmak için gelişim aşamasında çabalayan bi kelebek gibi hissettiğimi eklemeliyim. O derin nahifliğini tüm güzelliğiyle yansıtmışsın bize, baştan sona ruhuma kuşanan bi yazı oldu. Canım Güldeniz 🤍

    YanıtlaSil
  14. Kendimizi tanımamıza, geliştirmenize sebep olan Gençlik Otobüsü ile, bir çok genci ulaşmayı düşündükleri ama erteledikleri planları gerçekleştirecekleri duraklara ulastiracagiz.

    YanıtlaSil
  15. Canım Güldenizim, o kadar duygu yüklü o kadar samimi ifade etmişsin ki... İyiki tanıdığım kişilerden birisin ve seni tanıdığım için çok mutluyum.. hep kendin olarak hayallerini başaracağına inanıyorum bu yolda her zaman destekçin olarak yanında olacağımı bilmeni isterim..yüreğine sağlık güzel insan :)

    YanıtlaSil
  16. Bir projenin insanı nereden nereye taşıyabileceğinin somut örneği. Bu bayrağı daha ileriye taşımak adına sizlerden devralmak için sabırsızlanıyoruz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil