29 Ocak 2022 Cumartesi

BİR GENCİN HAYALLERİNİ SÜSLEYEN EN BÜYÜK PROJE

BİR GENCİN HAYALLERİNİ SÜSLEYEN EN BÜYÜK PROJE: GENÇLİK OTOBÜSÜ

Bir gencin hayallerini süsleyen en büyük proje derken aslında abartmıyorum. “Ekonominin bu kadar kötü olduğu bir ülkede gelecek konusunda hiçbir umudum yok, sen ne anlatıyorsun?” diyebilirsiniz. Ben de Gençlik Otobüsü ailesinin bir parçası olmadan önce aynen kendime bunu söylemiştim. Ne otobüsü ne Avrupa'sı? Euro belli, kur belli, yaşam şartları belli. 

Hadi bu süreci sizlere güzelce bir anlatayım. 2020 yılının başında Instagram’dan gördüğüm bir hikaye ile hayatımın değişeceğini hiç düşünmemiştim. “14 ülke 19 şehri ücretsiz gezdiriyoruz. ” Peki nasıl?


Gençlik Dünyası web sitesinden yaptığım ön başvurum kabul edilince ilk bilgilendirme toplantısına katılmak için Mersin’den atlayıp İstanbul’a gittim ve soluğu Grand Cevahir Otelde aldım. Niçin geldim buraya? Nasıl insanlarla karşılaşacağım hakkında hiçbir fikrim yoktu. Daha önce böyle bir projeye hiç girmemiştim, çok da heyecanlıydım. Ta ki Türkiye’nin dört bir yanından gelen maceraperest, Avrupa’yı gezme hayali olan birçok gençle ve gül gibi bir genel koordinatörle tanışınca doğru yere geldiğimi anladım.  

Maksut Coşkun Dokunulmazdı bu adamın ismi “Hayalleri Gerçeğe Dönüştüren Adam. ” Gelecek için projelerini bizlere anlatırken bu iş için her şeyini verebilecek, her gencin Avrupa rüyasını gerçekleştirmeye çalışacak bir adamı dinlediğimi düşünüyordum. 

                                                

Bu işe gönül verebilecek gençler aradığı belli oluyordu. Orada sürecin sadece Avrupa’ya gitmek olmadığını anladım. Bu gönüllülük projesini uzun yıllar devam ettirip Avrupa hayali olan gençlerin Avrupa’ya gitmesi için bu insana yardımcı olmam gerektiğini düşündüm. Zaten elini taşın altına ne kadar koyarsan Avrupa’ya gitmen o kadar kolaylaşıyor ve Avrupa’ya gitmek işin sadece küçük bir kısmı aslında. 

Bu süreçte Türkiye’nin dört bir yanından tanıştığım birbirinden güzel genç arkadaşlarımla hep beraber el ele verip bir şeyler başarabilmeyi düşünmek bile insanın içinin kıpır kıpır olmasına yetiyordu. Bambaşka arkadaşlıklar, dostluklar, toplantılarımıza katılan birbirinden değerli, alanında uzman iş insanları… Bu insanların bizlere yaşam tecrübelerini anlatması bile yaşamımıza yön vermede çok önemli bir deneyim sunuyor. Sundukları iş imkanları belki de bir gencin tamamen hayatını değiştirebilecek potansiyelde. 

Sürecin sonunda bu iş için ruhunu ortaya koymuş genç kardeşlerimle Avrupa’ya gitmek ve onlarla gezip görmek işin eğlence ve tatil kısmı gibi aslında. 

Zaten bu sürece girdiğinizde ne anlatmak istediğimi gayet iyi anlayacaksınız. Yapacak çok işimiz ve uzun bir sürecimiz var. Bu süreçte beklemek değil harekete geçmek bir gencin yapması gereken en önemli şey aslında. Sizleri de Gençlik Otobüsü ailesinin bir parçası olmaya bekliyoruz. Durma Harekete Geç! GO ailesinden herkese selamlarımı iletiyorum. 

YİĞİT ERASLAN / MERSİN


13 yorum:

  1. Hepimizin yazısının ortak noktası 'Avrupa’ya gitmek ve onlarla gezip görmek işin eğlence ve tatil kısmı gibi aslında. ' :) işte go ailesii

    YanıtlaSil
  2. 'GO' ailesine gelecek olanlar anlatmak istediğini anlayacaktır, yüreğine sağlık arkadaşım🙌💐

    YanıtlaSil
  3. Bu arada Maksut Hocam ve Özlem Hocam'la olan foto ne güzel, ne içten olmuş😊kıskanılası bir foto🤭💐

    YanıtlaSil
  4. Bir çok gence örnek olacak bir yazı olmuş. İşte istediğimiz de bu. Hayallerinin peşinden koşacak ve koşmaları için teşvik edilmesi gereken pırıl pırıl insanlara ulaşmak

    YanıtlaSil
  5. Çok iyi yazmışsın eline sağlık 👏🏻

    YanıtlaSil
  6. O zaman bekleme, harekete geç ve GO ailesinden biri ol. Ağzına sağlık Sarı crocslu gezgin :)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili geç tanıdığım Sarı Crocslum yüreğine sağlık. Avrupa sokaklarını seninle birlikte adımlamayı canı gönülden diliyorum. Nice seyahatli günlereeee:)

    YanıtlaSil
  8. Sarı Crocslu, ağzına yüreğine sağlık🌸🙏🏻😍

    YanıtlaSil
  9. Yüreğine sağlık, Sarı Crocslu :) Daha nice keşiflere yönelmen dileğiyle...

    YanıtlaSil
  10. eie sağlık ne güzel yazmışsın..Sarı Crocslarınla nice yerler gezmeni dilerim:)

    YanıtlaSil
  11. Mükemmel yazmıssın kardeşim 😂

    YanıtlaSil