26 Ocak 2022 Çarşamba

GENÇLİK OTOBÜSÜ'NÜ ve KENDİMİ NASIL KEŞFETTİM...

 GENÇLİK OTOBÜSÜ’NÜ VE KENDİMİ NASIL KEŞFETTİM…

Evet arkadaşlar bilirsiniz ki insanın kendini tanıması, anlaması zordur ve bunu başarsa bile bazen kendine itiraf edemez. Ya da çoğunlukla hislerini erteler daha sonra da bunları dile getirmek gittikçe zorlaşır. Bu yazıda sizleri sıkmadan, "Gençlik Otobüsü" projesiyle nasıl tanıştığımı, kendimi nasıl keşfettiğimi ve projeye nasıl seçildiğimden bahsedeceğim.

Proje ilk olarak, 2020 yılının Nisan-Mayıs aylarında instagram uygulaması keşfet sayfası bölümünde karşıma çıktı. 10(on) yıldır gerçekleşen bir projeymiş ve amacı da seçilirsen 14 Avrupa ülkesini ücretsiz gezdirmekmiş. Tabi ilk gördüğümde ben de herkes gibi ücretsiz Avrupa gezisi mi olur deyip geçtim. Çünkü böyle şeyler insanlara ya uzak gelir ya da inanması güç olur. Yine de öte yandan Gençlik Otobüsü ’nü hem instagram sayfasından hem Gençlik Dünyası sitesinden ilk gönderilerine, yorumlara kadar baya baya bakıyordum. Sonra okudukça, paylaşımları gördükçe ilgimi çekmeye başladı, çok inandım ve başvurmaya karar verdim. Çünkü proje 18-35 yaş arasındaki gençlere herhangi bir öğrenim ya da yabancı dil bilgisi olmadan eşit şekilde fırsat veriyordu. Yani başvurudan sonrası tamamen kendimize kalmıştı. Kendimizi iyi tanıyıp, doğru ifade etmemiz ve projeyi gerçekten sahiplenmemiz yeterliydi ya da benim anladığım buydu.    

 

Böylece 2020 Temmuz'da siteye kayıt olup profilimi oluşturdum, her ayrıntısına kadar uğraştım, profilimi düzenledim ve paylaşımlar yaptım. Çünkü bu süreçte siteyi aktif kullanmak da önemliydi. Peki bu kadar ayrıntıyı nereden biliyorum derseniz, sitede her şey yazıyor arkadaşlar. Kendiniz okuyun, anlayın, kendinize güvenin çünkü projede ya da süreçlerde çoğu kişi hazır bilgi bekliyor, bakmıyor, sorgulamıyor sonra da çok zormuş ya da uzunmuş deyip baştan pes ediyor.

Neyse profil oluşturduktan sonra başvuru formunu doldurup onaya gönderdim. Aslında o formu doldururken anlamıştım güzel şeyler olacağını, çünkü sorular gerçekten içinizde bir ışık yakıyor ve cevapları yazarken aslında kendinizi tanımaya başlıyorsunuz. Başvurudan birkaç hafta sonra ön eleme onayını geçtiğimi öğrendim. Tabi bunları siteden kendimiz öğreniyoruz, buraya kadar kimse size özel bilgi vermiyor ve bu çok normal proje kurallarında var zaten.

Ön elemeyi geçince yüz yüze toplantıya çağrıldım. Yer ve zaman bilgisi için kısa mesaj geldi ve yine sitede duyurular yapıldı. Tabi benim başvuru sürecim uzamıştı çünkü pandemi dolayısıyla çoğu plan ertelenmişti. Bilgilendirme toplantısı 31 Temmuz 2021 Cumartesi günü İstanbul'da Grand Cevahir Otel'de yapıldı. İki grupta gerçekleşen toplantının ilk grubuna il dışından gelenleri aldılar, ki o kişiler akşam geç saatlere kalmasınlar diye. Yine İstanbul'dan gelenleri ikinci grup olarak öğleden sonrakine aldılar. Her ayrıntıya çok dikkat edildi yani toplantı da bir süreç olduğu için gelmeyen o kısımda elenmiş oluyordu. Bu yüzden gelen, gelmeyen haklar iyi gözetildi. Yani işin içinde herhangi bir torpil olmadığını gerçekleşen süreçlerde her şekilde anlamış oluyorsunuz. Orada herkes eşitti ve kendimizi kötü hissedecek bir durum olmadı bu yüzden projeye güvenim daha bir arttı.

Toplantıda proje ile ilgili açıklamalar yapıldı, süreçlerden bahsedildi ve güzel söyleşiler yapıldı. Değerli iş insanlarının hayat tecrübelerini dinleme fırsatımız oldu. Yemek, ikram düşünülüp kimse aç, susuz kalmadı. Birlikte fotoğraf çekimleri oldu, kendimi enerjik ve doğal bir ortamda gayet iyi hissettim. Güzel arkadaşlar tanıdım, herkesin amacı az çok aynı olduğu için sohbetler, eğlenceler yerinde oldu, sıkılmadık. Daha sonra toplantıda belirli kurallar dahilinde bir video çekmemiz istendi, başta doldurduğumuz formdan üç soruyu video ile anlattık ve bunu Youtube hesabımıza yükledik. Sonra video linkini Gençlik Dünyası sitesinde video başvuru kısmına ekledik.


Evet böyle yazdım diye şimdiden çoğunuza süreçler zor gelmiş olabilir. Ama inanın öyle değil, zaten bir işi severek yaparsanız her şekilde bir kolaylık oluyor. Ayrıca bu yazdıklarım bir günde olan şeyler değildi, o yüzden tüm süreçlerde sabırlı olmanız gerekiyor.

Yine video da bir süreç olduğu için kontroller yapıldı ve mülakata hak kazanmış oldum. Mülakata farklı ya da aynı şehirlerden 180 kişi seçildi ve daha sistemli devam etmek için whatsapp grubu kuruldu. Mülakat 12 Eylül 2021 Pazar günü toplantının yapıldığı otelde oldu, ulaşım zor olmadı. Yine her şey güvenilir ortamda kendimizi iyi hissedeceğimiz şekilde gerçekleşti. Mülakat günü benim için gerçekten her şeyiyle güzel ve öğretici bir gün oldu.

Tüm bu süreçlerde diğer arkadaşlarla birbirimizi iyice tanımış olduk, proje kurucusu Maksut Hoca’mız mülakattan sonra herkesin vaktine, bütçesine uygun kahvaltılar düzenledi ya da farklı yerlerden aldığı davete bizi de çağırdı. Yani olay sadece Gençlik Otobüsü ‘ne seçilmek değil arkadaşlar. Süreçlerle birlikte değer vermeler, fırsatlar, eğitimler devam etti.

Mülakattan altı hafta sonra, tüm süreçlerden mülakatta dahil herkesin puanlaması yapıldı ve 26 Ekim 2021 akşamı sonuçlar açıklandı. 2022 yazı için 18 asil ve 52 yedek kişi seçildi. Bu seçilenler Gençlik Otobüsü instagram hesabında canlıya bağlanarak kısa konuşmalar yaptı. Ve ben de asil üye olarak seçildim. Gerçekten en baştan inanarak başladım, pes etmedim, emek verdim ve tüm süreçleri başarılı şekilde geçip seçildim arkadaşlar. Daha sonra seçilen asil ve yedek kişiler için yine buluşmalar, eğitimler oldu. 27-28 Kasım 2021 de İstanbul Pullman Otel'de Proje yazma eğitimi yapıldı. Değerli insanlarla tanışma, onları dinleme ve iş imkanlarını tanıma fırsatımız oldu.


    
Sonuç olarak ne olursa olsun bir yerden başlayın, hayallerinizi ertelemeyin ve pes etmeyin arkadaşlar. Gençlik Otobüsü ‘ne gerçekten seçilmek istiyorsanız tüm süreçlerinde projeyi sahiplenin ve kendiniz olun yeterli. Sonunda gerçekten güzel şeyler oluyor, kendimden biliyorum. Yine bunca açıklamayı inanın seçildiğim için yazmıyorum. Proje gerçekten çok özel ve her gencimize ulaşsın isterim. Çünkü bu projenin her anından bir şey öğreniyorsun ya da güzel dostluklar kazanıyorsun. Ve ben de umudu öğrendim, inandım gerçekten. Değiştim ve değişmek güzelmiş, kendimizi tanıyıp keşfetmek.
    
Bu yazıyı sonuna kadar okuduğunuz için sabrınıza teşekkür ediyorum ve Gençlik Otobüsü ‘nü iyi ki tanımışım diyorum. Bu değerli projeyi bizlere katan Maksut Hoca'mıza ve projede emeği geçen tüm güzel insanlara teşekkürler gerçekten.

 SEVDA ÇELİK/ İSTANBUL

30 yorum:

  1. Canım arkadaşım iyiki tanıdım🌸

    YanıtlaSil
  2. İnanmak başarmanın tamamıdir 😎🙏 emeğine sağlık 👏👏

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok güzel yazmışsın bu yolda senin gibi güzel bir insanı tanıdığım için çok mutluyum canım benim 😍😘🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşüncen için tesekkürler canım. Gerçekten iyi ki bu proje ve iyi ki siz diyorum🥰💐

      Sil
  4. Başarı, şans eseri değil hayalinin inanç ve azimle çabanın sonucunda muhteşem bir eseri olmuş.Tebrik ederim.🌈🌎💯👏💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler arkadasım güzel düşüncen için 🙌💐

      Sil
  5. Sevda canım benim… Aynı süreçlerden geçmiş biri olarak heyecanına ortağım🥰 İyi ki tanış olduk♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki kuzum🤗 gerçekten çok değerlisiniz benim için🧡

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Açıklayıcı, bilgilendirici, müthiş bir yazı olmuş. Kalemine sağlık kuzu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşüncen için teşekkürler canım🤗💐

      Sil
  8. Hayallerine giden yolda hiç bir engele takılmadan herhangi bir olumsuzluğa yenik düşmeden bu projeye gönül veriyorsun, emeklerine ve azmine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşüncen için teşekkürler arkadaşım🙌💐

      Sil
  9. Bende bu projenin ilk aşamasındayım ve merakla heyecanla bu güzel süreçleri bekliyorum kaleminize sağlık 🌷👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler. Sizler için de güzel şeylerin olması dileğiyle🙌💐

      Sil
  10. Emeklerinin boşa çıkmadığına şahit olmak ne güzel,yolun açık olsun arkadaşımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler kuzum, sen kısaca Cey ben kısaca See🤭 pes etmeden devam hayallerimize 🙆‍♀️😍

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Ne güzelsin Sevda :) Azmini, heyecanını içtenlikle kutluyorum. İyi ki tanıdım seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah canım güzel düşüncen için çok teşekkürler🥰 iyi ki siz gerçekten💐

      Sil
  13. Turuncu denince akla gelen kişi :):) emeklerin samimiyetin içtenliğin göze çarpıyor.. hep böyle kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehe turuncu hep sevelim😇 sizler gibi güzel insanlar tanıdıkça daha iyi olmak istiyorum, güzel yorumun için teşekkürler canım🧡

      Sil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Güzel öğretmen ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil