27 Ocak 2022 Perşembe

BİR HAYALİN PEŞİNDE GENÇLİK OTOBÜSÜ

Bir Hayalin Peşinde Gençlik Otobüsü

Her genç gibi benimde aklımda bir gün Avrupa seyahatine çıkma fikri vardı. Araştırıyordum ne imkanlarda ne şartlarda bu fikri gerçekleştirebilirdim diye düşünüyordum. Hayatın yine sıradan ilerlediği günlerden biriydi. Günlerim her zaman ki gibi rutin ilerliyordu. Akşam yemeğinden sonra telefonu elime alıp sosyal medyaya göz gezdiriyordum. Birden karşıma Gençlik Otobüsü adında bir sayfa çıktı, merak etmiştim. Girdim, inceledim, amaçları ne, neden böyle bir imkân sunuyorlar, gayeleri nedir diye, derken resmi internet sitesi linkini gördüm ve orada bu sorularımın tüm yanıtları yer alıyordu. Ama insanoğlu işte zor güveniyor, ilk başta çekimser davrandım. Başvursa mıydım ki...

Gençlik Otobüsü hakkında daha da çok şey öğrenmem gerektiği kanaatine vardım ve ulaşabileceğim tüm sosyal medya mecralarından bu projeyi araştırdım. Gerçekten tüm gerekli ve yeterli bilgi internette yer alıyor, tüm soru işaretleri mı gidermişti. Artık gönül rahatlığıyla başvurabilirdim ki öyle de yaptım. Girdim internet sitesine sizden ilk başta kayıt olmanızı ve başvuru formunu doldurmanız isteniyor. Tüm bunları yaptıktan sonra en son go genç kart karşılığı, bir ücret talep ediliyor. Haydaaaa dedim ne bu şimdi, niye, gerek var mı buna diye düşünürken aslında ne kadar çok gerekli olduğunu anladım. Biz başvuru yapmaya karar verirken ince eleyip sık dokuyoruz da neden Gençlik Otobüsü yetkilileri bizler arasından belli bir kontenjana seçmek için böyle bir güvence almasınlar. Çünkü gerçekten isteyen, gerçekten bu projeye gönül verecek kişiler bu ücreti ödeyip katılabilsinler diye. İnanın bu ücret olmasa başvuruların önü bucağı kesilmez ve gerçekten isteyen, hedefleri olan insanların başvurularının arada kaynamasına sebep olabilir.

Gençlik Otobüsü neden beni seçsin?

Sözün özü benden istenilen her şeyi yaptım ve sadece başvuru sonuçlarının açıklanmasını beklemek kalmıştı. Gel zaman git zaman, başvuru yaptığımı unutmuşum. Yazları ben otelde çalışıyorum, gece vardiyasındaydım ve sabaha doğru mesaim bitmek üzereydi. Yine sosyal medya da gezinirken Gençlik Otobüsü sayfasına denk geldim. Başvurular açıklandı yazıyordu ve o anda benimde başvurduğum aklıma geldi. Hemen siteye girip kontrol ettiğimde başvurumun kabul olduğunu ve bilgilendirme toplantısına davet edildiğimi öğrendim. Normalde otelde çalışırken haftada 1 gün izinli oluyoruz. Benim toplantıya katılmam için 3 gün izinli olmam gerekiyordu. Toplantı tarihine kadar izinlerimi kullanmayıp izin tarihine saklamıştım. Toplantıya gidebilmek için çektiklerimi bi ben bide o an çevremde bulunan arkadaşlarım biliyor. Tam o tarihte Akdeniz’in her yerinde yangın çıkmıştı, a benim yola çıkacağım vakit yangın artmış ve ulaşım kesilmişti. Uçak biletlerim otobüs biletlerim, otel rezervasyonlarım yanmıştı. Tam bir kaos tu anlayacağınız üzere. Ama ertesi gün yollar açılmıştı, ben inat edip tekrar uçak biletleri alıp yola çıktım ve toplantıya vaktinde vardım. Toplantı gerçekten biz gençler için çok aydınlatıcıydı. Birbirinden değerli iş insanı ile tanışmamıza sebep oldu gençlik otobüsü. Onların hayat görüşlerini, bu seviyelere nasıl ulaştıklarını, ne kadar emek harcadıklarını öğrendik. Anladım ki, Gençlik Otobüsü sadece bir Avrupa gezisi değil; bir birikimlerin, tecrübelerin paylaşıldığı, gençlere yeni fikirlerin aktarıldığı ve ekseriyette bir dayanışma içerisinde bulunan gençlik projesiydi.

Toplantı’nın ardından bize verilen 3 sorunun cevabını 3 dakikalık bir videoda anlatarak paylaşmaktı. Bu 3 soru şöyle; 1- Neden bu projede yer almak istiyorum 2- Gençlik Otobüsü neden beni seçsin 3- Gençlik Otobüsü hakkında ne düşünüyorum Belli bir süreç geçtikten sonra video sonuçları ve mülakata katılmaya hak kazananlar açıklandı. Bu aşamayı da geçmiştim artık sırada mülâkat vardı ve yine İstanbul’a gitmem gerekiyordu. Malum pandemi şartları gereği 2. Doz aşımı da yeni olmuştum. Uçağa 3 saat kala mesaj geldi ve yeni yönetmeliğe göre test olmam gerekti. Yine bir uçak kaçırma olayı yine ek masraflara girme... Testimi olup açıklandığı gibi uçak bileti alıp yola çıktım. Mülâkat yerine gecikmiş olsam da bu durumu onlara anlattığım da anlayışla karşıladılar ve kabul ettiler. Mülâkat zevkli geçti, zaten birçok insanla tanışıp bir şeyler paylaşınca ortam daha da güzel oluyor. Yeni insanlar tanıyorsunuz, yeni insanlar demek yeni hayatlar, yeni tecrübeler demek.

Geçtiğimiz aylarda sonuçlar açıklandı ve ben yedekteyim. Sonuçtan memnun musun, yaptığın fedakarlıklar maddi, manevi olsun, sınırlarını zorlamaya değdi mi diye soracak olsanız şöyle cevap veririm; - Hayatınız boyunca istediğiniz yönde ilerleyin, içinizde kalmasın. Ben istediğim için şansımı ve sınırlarımı zorladım, emek harcadım, vaktimi ayırdım, ben istediğim için. Kimse bana zorla yaptırmadı. Sonuçtan da gayet memnunum çünkü şuna kanaat getirdim ki Gençlik Otobüsü sadece bir gezi organizasyonu değil, ülkenin gençlerini; aydınlatacak, fikirlerini genişletecek, bakış açılarını çoğaltacak, yeni insanlar tanıyıp insanlarla ilişkilerini kuvvetlendirecek ve vizyonlarının gelişmesini sağlayacak bir proje. Son olarak şunu söyleyebilirim ki iyi ki zaman ayırdım, iyi ki emek harcadım, iyi ki yeni insanlar tanıdım, hiç pişmanlığım yok, mutluyum...