25 Ocak 2015 Pazar

Gençlik Otobüsü - Hayallerin Otobüsü


Yurtdışı hayalleri olan idealist bir kıza geçen sene bu zamanlar gelip deseydiniz ki “ Sen Avrupa’nın survivoru olacaksın 15 ülkede gezip eğleneceksin bu kadar düşünme yahu J “ katılarak gülerdi. Hani 1-2 olsa neyse hayalini kurabilirsiniz ama genç yaşınızda  hiç yurtdışına çıkmamış biri olarak 15 ülke 28 şehri gezmek demek çılgınca bir şey.Tadı, tarifi inanılmaz ! 

                  Serüvene başlamam tamamen yurtdışı hayallerim sayesinde oldu diyebilirim. Sıradan bir gün otururken nereden nasıl Gençlik Otobüsü başvuru adrese girdim hatırlamıyorum bile. Bazen bazı şeylerin olacağı varmış dersin ya o durum bendeki de J Formu kendime özgü cevaplarla doldurup gönderdim. Bu arada okulumun son senesinde bilgisayar mühendisliği ile ilgili tez hazırlamaktan hayat ışığımın sönmüş olduğu bir dönemdeydim ve bir mesaj sonucu tekrar canlandığım bir durumla karşılaştım. “ İlk elemeyi geçtiniz. Tebrikler. ! “ Dedim noluyoruz yahu nasıl yani diyerek bir süre ne yapacağımı düşündüm ama kendimi şartlandırmıştım sanki aman bana mı çıkacak diye oysa ki tamamen haksızlık yapıyormuşum kendime şimdi bunu daha iyi anlıyorum. 

               Elemeyi geçtiğimi öğrendikten sonra İstanbul’a gitmeye karar verdim ama tüm bu olanlardan ailemin haberi yoktu daha sonra onlarla paylaşınca “ Benim kızıma bak 15 ülke gezdikten sonra artık baş edemeyiz  durmaz buralarda “ gibi hem komik hem de ailenin gündemine düşen bir konu yaratmış oldum. İstanbul’da o kalabalığı görünce inanamadım. O atmosfer insanın başını dönderiyor veya bazen korkmasına da sebep oluyor acaba benim bunca insan arasından şansım ne kadar diye. 

              Şunu söylemem gerekiyor ki hiç umutsuzluğa düşmedim. Özellikle de elemeleri tek tek okuduğundan bahseden Maksut hocam içimi ferahlattı. Bu iş büyük emeklerle yürüyor . İstanbuldan büyük bir gazla dönmüştüm ama günler haftalar geçtikçe ne yapacağımı da bilemedim. Kısa bir video çekmem gerekiyordu ve ne dicektim. Bir insanın kendini 2 dakikada ifade etmesinin ne kadar zor olduğunu görmüş oldum. Bence deneyin anlayacaksınız J Sonra düşündüm niye kendimi zorluyorum ki yapabildiğim en iyi işi yani yazılım yapmak istediğimi belirten ve kısaca kendimi tanıtan bir video çektim. Gönderilen videoları görünce inanamadım efectler, boğazdan görüntüler, şık yerlerde çekilen birçok videodan ben nasıl seçilecektim, korkunç bir durum. Burada da şunu gördüm ki önemli olan video efectleri ya da hoş ambalajlar değil içerik önemli, sizin söyleyeceğiniz tek bir kelime önemli. Video elemesini de geçtim. Zaten sonrası benim için kolaydı en iyi yaptığım işi yaptım güzel bir web yazılım ve yönetim paneli hazırlayarak gönderdim. Yapacayacağım şeyleri söylemekten kaçınıp doğal olmam beni bu projenin bir parçası yaptı. Her elemeden geçip tüm işler kesinleştikten sonra ben Avrupa’ya gideceğime inandım. Bu uçuk hayalde kendi emeklerimle varolabileceğimi yeni yeni anlıyordum. Çevremdeki birçok insan da gideceğim zaman öğrendi ve onlara da büyük bir şok yaratmış oldum. 
                 
              Avrupa’dayım. Gümrükten geçtikten sonrasını hatırlamıyorsunuz diyebilirim J Hayatımda unutamayacağım onca şey var ki.. Aşk şehri Paris’te güzel bir akşam yemeği yedikten sonra sabah kahvaltıya Madrid’e gidiyorsunuz ya da bir gece çok güzel bir otelde kalırken ertesi gece otobüste sıkış tıkış yatıyorsunuz. Her yerde her halde bir düşünün, imkansız gibi görünen şeyler benim rutinim haline gelmiş oldu. Her ülkeden bir parça bıraktım kendime, her baktığımda hatırlayacağım güzel anılarım bunda da öte güzel arkadaşlıklara sahip oldum. Döndüğümde çevremden en sık duyduğum şey bu işi parayla bile yapamayacağım olduğuydu. Hayatımda başıma gelen en güzel şey benim için Gençlik Otobüsü oldu. Hayallerime götürdü, gezdirdi ve hepbirlikte eğlendirdi. Sadece bunula kalmadı hayatıma birçok insanla tanışma fırsatı vermiş oldu. Kazandığım güzel dostluklarım var.

                  
              Bu bir emek projesidir. Her ne yeteneğiniz varsa onun üzerine gidin ben mesleğimle kazandığım bu proje sayesinde hayatımın fırsatını yakaladım. Dilerim ki hayali olan herkes bunu yaşasın.. Kendinize inannın yeter, geriye kalan herşey için Gençlik Otobüsü ! J

Büşra UYGUN

Gençlik Otobüsü

Gençlik Otobüsü

Gençlik Otobüsü

Gençlik Otobüsü

Gençlik Otobüsü


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder