25 Ocak 2015 Pazar

Gençlik Otobüsü - Gırnatacanın Rüyası

GIRNATACININ RÜYASI

Her şey bir hayalle başlamıştı... İlk gördüğümde belki de projeyi  her görenin  içinden geçirdiklerini geçirmiştim. Bize düşer mi  o kadar kişi arasından bir koltuk..Ama yine de şansımızı deneyelim” dedim.İyi ki de demişim.Yazılı eleme, video aşaması ve son eleme derken kendimi otobüste buldum. Tabi anlattığım kadar kısa bir süreç değil bu. Uzun çalışmaların ve emeğin sonucu. Bu proje torpillerin değil emeğin projesiydi. Bir müzisyen olarak müzik biriminde proje şarkılarının kaydına yardımcı oldum, besteler yaptım.

Bir şekilde çalışmalarımızın sonucu ve şansımla kendimi Ankara’da otobüsün yanında buldum. O kadar ülke vardı ki bana hiç bitmeyecek  gibi geliyordu. Tabi ki göz açıp kapayıncaya kadar gezimiz bitti. O kadar çok anı kaldı ki aklımda yazmaya kalksam sayfalar yetmeyecek. Madrid meydanında herkesin önünde ispanyol Elena ile yaptığım dansı mı, roma’daki tarihi dokuyu mu, hostel ve otellerdeki anılarımızı mı, otobüsteki hallerimizi mi, milano meydanıda barbunya konserve yeyişimizi mi anlatayım ? o kadar çoklar ki buraya sığmayacak tabi ki. Dönünce de hayatınız değişiyor. Mesela otobüs koltuğunda uyumaya o kadar çok alışıyorsunuz ki dönünce yatakta uyuyamıyorsunuz J Şaka bir yana tabi Avrupanın o farklı sokaklarında,farklı kültürler içerisinde gezmek pek tarif edilecek bir durum değil. ”Çok gezen mi bilir çok okuyan mı ?” sorusuna “Tabi  ki gezen” cevabının verileceği bir proje Gençlik Otobüsü.

Anılarımı sığdıramasam da bu projenin öneminden biraz bahsetmek istiyorum. Her şeyden önce müthiş bir tecrübe. O kadar avrupa şehri gezmenin,farklı kültürler görmenin yanı sıra hiç tanımadığınız 40 küsür insanla 1 ay yaşamayı öğreniyorsunuz.Kendinize olan güveniniz,insanlarla olan ilişkiniz hatta hayata bakış açınız bile değişebilir. Ayrıca gitmeden önce ve avrupadan geldikten sonra projeyi sahiplenip çalışırsanız bu gençlik projesinde her zaman aktif rol alabiliyorsunuz. Bir çok yeni insan tanıyor ve geniş bir çevreye sahip olabiliyorsunuz. Yani mesele sadece gezip gelmek değil,bu proje hayatınıza dokunabiliyor.


Lafın kısası her şey hayal etmekle başlıyor sanırım. Nereden nereye... Bir zamanlar çalan müzisyenleri imrenerek izlerdim. Şimdi müziğim sayesinde Avrupa'nın birçok ülkesini gezme fırsatını yakaladım. Daha yolun başında bu "müzisyen adayı"na bu fırsatı sunan Gençlik Otobüsü'ne ne kadar çok teşekkür etsem azdır.

            Kendimi kanıtlama fırsatını sunduğun ve müziğimle çıktığım bu yolda,hayallerimi nasıl gerçeğe dönüştürebileceğimi gösterdiğin için teşekkürler Rüya Proje...

Sefa Yaşar

Gençlik Otobüsü

Gençlik Otobüsü

Gençlik Otobüsü

Gençlik Otobüsü

Gençlik Otobüsü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder