25 Ocak 2015 Pazar

Gençlik Otobüsü - En Bol Duraklı Otobüs


         En bol duraklı otobüs ile metroda ki afiş sayesinde tanışmıştım ve gördüğüm anda hayatımı değiştireceğine inanmıştım.

         Normalde otobüse bindiğimde gitmem gereken yerin durağına hemen gelip inmek isterdim ama bu otobüsün durakları farklıydı. Afişte Avrupa da görmek istediğim yerlerin isimleri ve otobüse binişin ücretsiz olduğu yazıyordu. O gün içerisinde hemen başvurumu tamamlamıştım çünkü kaçırılacak bir fırsat değildi.
   
       İlk elemeyi geçtikten sonra video elemesini vardı ve seçtiğim görevleri ikna edici bir dille  video da anlatmam gerekiyordu. Beş görev seçmiştim fakat en çok yoğunlaştığım sponsorluktu. Bu elemeyi de başarıyla atlatmıştım Ankara toplantısına katılmıştım. Orada öğrendik ki bir ay süre içersin de videoda bahsettiğimiz görevlerden en az birini yerine getirmeliydik. Ben sponsorluk görevini iyice benimsemiştim. Sponsorluk görüşmelerinde reddedilmiş olsam da umudumu kaybetmedim. Çünkü otobüse binmeyi çok istiyordum. Eğer başarırsam dünyayı gezme hayalime Avrupa ile başlamış olacaktım pes edemezdim. 

          Daha sonra Sabiha Gökçen Havalimanı ile görüşme ayarlama fırsatı buldum, görüşmelere Maksut Coşkun Dokunulmaz ile birlikte gittik ve her görüşmemiz bir öncekinden daha güzel geçti. Sabiha Gökçen Havalimanı benim sponsorum olmuştu ve Gençlik Otobüsü 5 e katılmamı sağlamıştı.
Yola çıkma vakti yaklaşıyordu, katılımcılar belli oluyordu ve bizim toplantılarımız sıklaşıyordu. Toplantılarda birbirimizi tanımaya çalışıyorduk ama 50 kişiydik herkesin isimlerini ezberlemek çok zordu, birbirimizi görevlerimizden ayırt ediyorduk. J Hepimizin endişesi inşallah yola çıkmadan bir problem yaşamayız düşüncesiydi.

          Büyük gün gelmişti otobüsümüz Ankara’dan kalkacaktı. İstanbul da kiler ile hep beraber Ankara’ya gitmiştik. Otobüsümüze bindik ama hala içimizde bir tedirginlik vardı. Sınırı geçmeden rahat edememiştik. J

          İlk durağımız Bulgaristan da Sofyaydı ve sonra Romanya, Macaristan derken günler o kadar çabuk geçti ki binlerce fotoğrafımız, yıllarca anlatabilecek anımız, başka bir yerde edinemeyecek tecrübelerimiz ve çok sağlam dostluklarımız oldu. Benim için Gençlik Otobüsü bir dönüm noktasıydı.

            1 aydan fazla sürüyordu bu otobüsün yolculuğu başta isimlerini bile bilmediğin insanlarla çok yakın oluyordun çünkü o yolculukta başına bir şey gelse seni koruyacak kişilerin o otobüsten olacağını biliyordun. Bir konserve açıyordun tek kaşıkla beş kişi bir konserveyi paylaşıyordun. Bunun gibi başka yerde hatıra diye edinemeyeceğin bir sürü güzellik yaşadık. Ben otobüsü özlediğimi şuradan anlıyorum, yolculuk sırasında şikayet ettiğimiz şeylerin hiç birini şuanda hatırlamıyorum. Sadece otobüsteki güzel arkadaşlarımı özlediğimi hissediyorum. Bize hatıra kalan o binlerce fotoğraf iyi ki var belki zamanı geri döndüremiyoruz ama o zamanın duygusunu hissedebiliyoruz. :) GO böyle bir şey işte sen anlamadan seni öyle derinden bağlıyor ki evine ailenin yanına döndüğünde bile geri aynı kadroyla yollara düşmeyi istiyorsun hem de diyorsun ki hostelde kalmasakta olur banyo yapmasakta olur. Otobüsümüz evimiz olsun ve biz birlikte olalım. GO ailesi de çok güzel bir aile. J

          Benim hayalimi gerçekleştirmemdeki ilk adımımı atmama yardımcı olduğu için ve bize bu güzel anıları yaşattığından dolayı Maksut Coşkun Dokunulmaz’a çok teşekkür ediyorum.
Son bir şey daha eğer bir gün Prag a giderseniz Ortaçağ gecesine gitmeyi sakın unutmayın. J


ELİF ARSLAN

Gençlik Otobüsü

Gençlik Otobüsü

Gençlik Otobüsü

Gençlik Otobüsü

Gençlik Otobüsü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder