15 Haziran 2014 Pazar

Gençlik Otobüsü - Hayallere Açılan Kapı

"Hayallere Açılan Kapı Gençlik Otobüsü" 

Hayallere açılan bi kapıydı ya da bir aralıktı çoğu genç için. İlk duyduğumda yok artık olmaz böyle bir şey heralde demiştim.15 ülke 28 tane şehir ha! Bi de hiç bir bedel ödemeden.
Gençlik Otobüsü

Günümüzdeki bedel anlayışı yalnızca para olduğu için böyle yazıyorum çünkü yapılan ve emek harcanan şeyler ne yazık ki para kadar manalı karşılanmıyordu ne yazık ki zaten mücadele etmekte asla bi bedel değildi kanımca ve mücadele etmek parayla anlamlandırılamayacak kadar değerli bir hedefti önümüze, set koyulan bi bedel değil! Çok mutlu olmuştum bir umut bir hayal olarak dokunmuştu kalbime yüreğime. Kendi emeklerimle azmimle kimseye muhtaç kalmadan hayallerimi gerçekleştirebilecegim bir fırsat doğmuştu benim için. 

İçiniz mutlu olunca sığamazsınız ya bi kalıba öyle olmuştum. Belli olmazdı ya belki kazanırdım kimbilir. Yapabilirdim. İnançlıydım. İlk başvuruyu yaptık ha Bismillah diye diye dualarla yolladık çıkmasaydı da çabalamaya devam edicektim ne kaybederdim ki kazanırdım hatta yeni bir inanç ve gayret oluştururdum kendimde. 

Annemle babama ilk söylediğim de kız çocuğu olmanın verdiği endişeyi de katarsak ! Babam biraz telaşa kapıldı. Kimmiş, neymiş, nasıl bir Programmış, güvenilir miymiş derken bir iki sözle ikna ettim şükürler olsun. İkna olmasının bir diğer sebebi de babamın içinden söyle düşünmesiydi:"Amaann 43 bin kişi içinden seçilmez zaten. "böyle dediğini tahmin ettiğim için içimden şöyle geçiriyordum bende:" Çok beklersin babaa inşallah seçilcem işte :)" Sonra sonuçların açıklanacağı gece kitlendi mi sayfa sabahlar nasıl oldu ben bilmem o gece.

Ertesi gün bütün gece uyuyamamışım tabi bi telaş bi telaş bende, okula gittik mecbur o mahmurlukla. Arkadaşım baktın mı diye sordu açıklanma saati gelmediği için bakmamıştım. "Aaa dur bi bakayım dedim belki açıklanmıştır." Baktım bi de ne göreyim: "Tebrikler...vb :)" ana seçildik ya nasıl mutlu oldum anlatamam ilk 6000'e girmişiz.

Ee bizimkilere söylemem mi hemen aradım tabi. Babamın tepkisi şöyle oldu: "Ulan şanslı köpek bak nasıl da seçilmiş :)" bunlar babamın sevgi sözcükleridir yanlış anlaşılmasın o da sevindi amaa aklında hala secilememe dair umutlar barındırmıyor da değil hani :) Arena mega'ya gideceğimiz yazıyordu süslendik püslendik sabahın bi vakti gece uyuyamadım tabi heyecandan geç kalırız telaşı da ayrı tabi içimden diyorum geç kalırız falan sonra kapıda derler bu da bir elemeydi ve elendiniz falan kalpten giderim dedim kızım kalk sen geç kalma neyse saatinde orda oldum ama içim hala pır pır tabi ya içeri almazlarsaaa! 

Şükür ki iceri girdim o uzuuuuuunn sırayı beklemek bile keyifliydi harbiden :) Harika bir program hazırlamışlardı. O günden sonra vi aydınlanma yaşadım bakış açıma yeni bir boyut eklendi adeta. Kendime daha güvenmem gerektiğiyle ilgili içimde bi cesaret oluştu hatta gelenler bilir gelenler bilir sizde öğrenin  toplum icinde utanmadan konuşabilmeyi basarmak için bazı şeyler anlatılmıştı toplantıdan çıktığımızda İsmail abi...(L&M) diye bağıran bağırana ben de yaptım tabii :) Sonra dediler mi bize iki dakikalık video cekiceksiniz diye ben olayın özetini anlamamışım o ara ne yapıyorsam söyledim de söyledim ilk başlarda olmadı yettiremedim iki dakikayı Kadıköy'de sahilde çektik bi de utanıyorum insanlar bakıyor bi çek olmadı iki çek olmadı kızardım ben utançtan sonundaa başardık tabi :) 

Sonuçların açıklanmısını beklemek en sancılı kısım ama en beğendiğim şeylerden biri proje sahibi Maksut Coşkun Dokunulmaz hocamızın tek tek izliyo oluşuydu. 

Sonra sonuçların açıklanacağını öğrendik interbetten bi baktım ki ne göreyim dua ede ede açtık sayfayı bu elemeyi de geçmişim. Arkadaşıma bir sarılmışım var ya o mutluluk her şeye bedel işte! Ankara'ya gidecekmişiz hazırlıktayım devamsızlık hakkı az başka şehirde olunca hafta sonu ama git gel karıştı tabi benim okul neyse :) Ankara'ya geldik bulduk yeri içerisi samimi bir ortam olmuş fakat ne yazık ki erken  çıkmak zorunda kaldımama Maksut hocayla birebir tanışmadan olur mu atlar mıyım o ayrıntıyı hiç çok kısa da olsa o anlık heyecandan ötürü  tanıştım.

Bunca heyecan, tecrübe, anı gidemesek bile güzel içinde yer almak bile hoş. Gidebilirsek dee tadından yenmez :) Neyi çok sevdim biliyor musunuz proje güzel çok güzel hatta ona diyecek laf yok da Maksut hoca Ankara'da şöyle demişti: "Beni kişinin dini, dili,ı rkı, açık mı kapalı mı olması ilgilendirmez, beni neler yapabileceği nasıl mücadele edeceği ilgilendirir." Böyle düşünen zihniyetlere o kadar ihtiyacımız var ki. Bırakın onca genci hayallerine kavuşturmayı böyle düşünen insanların var olduğunu görmek paha biçilemez işte. Teşekkür hocam en başta böyle düşündüğünüz için.


D. O

1 yorum:

  1. kırmızı ruj , deri ceket ve milena ya mektuplar .sonra ne oldu ?!?

    YanıtlaSil