11 Ağustos 2014 Pazartesi

Gençlik Otobüsü - Tarihin Ayirdigi, Köklerin Bağladığı Ülke

Tarihin Ayirdigi,Köklerin Bağladığı Ülke...

                                                    Bulgaristandan Merhaba,


Seyahat tutkunlari,gezmeyi yasam tarzi haline getirenler beni ve icimde ki heyecan, mutluluk, minnet ve sukur duygusunu cok iyi anlayacaktir. 

Sınırdan girdigimizden itibaren başkalaşan duygularim kendine geldi nihayet. Ve en buyuk hissiyatimin adi MUTLULUKTU.



Gençlik Otobüsü


Bu harika firsati defalarca anlatsam da bikmam ancak bir kez daha dile getireyim.

Bu firsati muhtesem bulmamin sebebi sadece 15 ulke gezecek olmamdan kaynakli degil elbet, bu 15 ulkeleri zeki, eglenceli, alanlarinda ve hatta alanlari disinda 50 secilmis insanla gezecek olmaminda etkisi buyuk. Yol arkadaşının onemini, otobüs yolculuklarinda daha iyi anlıyorum. 

Gelelim hostel maceramiza, cogumuzun bir hostel ile ilgisi olmadigindan endişelerimiz vardi elbet. Ancak oyle sirin tatli ve temiz bir hostelde kalmayi aklimin ucundan gecirmemistim. Guleryuzlu personel, temiz banyo,oda, havlu. Daha ne beklenebilirdi ki.? Umarim bundan sonra ki hostellerde bu derece keyifli olur. 

Sehir yazisi hakkinda bir kac ayrinti vereyim. Oncelikle Pazar gunu Sofya adeta bir hayalet sehirdi. Eger bir gece kalinacaksa asla Pazar gunu gelinmemesi gerekir. Etrafta 3 5 insan gormek mucize. Cogu yerde Euro gecmiyor, buda biraz sıkıntı oldu, ancak doviz burolari şaşırtıcı sekilde pazar günleride açık. Magnet ve su icin 5 euro bozdurduk fazlasiyla yetti. Yemek icin cogu yerde kredi karti geciyor zaten. Yemeklerin cok ucuz olduguna inanmayin cunku cogunun uzerinde 100 graminin fiyatini yaziyor 



Tarihini oldukca iyi korumus Bulgaristan, metro istasyonlari bile tarih kokuyor. Ancak sehir fazlasiyla yoksul gorunuyor. Ab uyesi olmasi bu goruntuyu gizleyememis. 

Alexander Nevski Katedralini ziyaret etmek Sofyanin olmazsa olmazi bu bilindik birsey ancak size tavsiyem sakin fotograf cekmeyin zira ben hatri sayılır bir azar işittim. Katedral Osmanli egemenliginden kurtulmanin onuru ve 1877-1878 Osm Rus savasinda ölen askerlerin anisina inşa edilmiştir.



Gençlik Otobüsü
Gençlik Otobüsü


Sofya camiisi kiliseleri hatta alisveris merkezi ve metrosuyla 1800 lu yillari hatirlatan oldukca sirin bir kent. Tam bir ögrenci sehri densede ben bu durumu goremedim bir dahaki sefere insallah 


Aksam yemegimizi ucretsiz veren hostelden ayrilip 15 20 metre uzakta ki hostelimizde etrafta guzel arkadaslarin sesleri esliginde yaziyorum bu satirlari. Gençlik Otobusu dostluklar(da) yaratir. 

Maksut hocanın izin vermesine karsin gece disari cikamamk cok uzucu ancak oldukca yorgunum. Simdilik hoscakalin diyorum. Esen kalin  
                   


                                                                                       Hande DEMIRKENT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder