13 Ağustos 2014 Çarşamba

Gençlik Otobüsü - Bükreş'e doyamadık

Yeni bir ulke, yeni bir sehirden merhaba, bugunde Bükreşteyiz.   Ilk duragimiz konaklayacagimiz hosteldi. Yanlis anlasilmalardan dogan kucuk tatsizliklar haricinde cok sirin,samimi bir hosteldi. 4 yildizli soguk ve resmi otellerdense hostelde kalmak her zaman tercihimdir.
Aksam odalarimiza yerlestikten sonra, kisisel islerimizi yaptik ve blog yazmaya koyulduk. Yorucu bir gunun ardindan uyumak zor olmadi.

Sabah kaltigimizda recel, yağ, yogurttan olusan kahvaltimiz hazirdi. Saat 11 de hostelden ciktik. Gunun sonunda saat 11 de ciktigimiz icin fazlasiyla pisman olacaktik. Geziye basladik ve ilk olarak Parlamento Sarayinin onunde video ve fotograf cekimlerimizi tamamladik. Daha sonra Maksut hoca 7 saat serbest zamanimizi olacagini soyledi. Olmadi... 1 de ciktik  saat 5te 6da ve 7de toplanmak geezimizi oldukca sekteye ugratti. Bukresi tam olarak kesfedememenin uzuntusu vardi ancak parlamento sarayini ve old town'i gezmek icimizi ferahlatmisti.

Cavuseskunun kominist donemde yaptigi saray oldukca ihtisamli ancak bir o kadarda sadeydi. Takintili bir diktator olan Cavusesku'nun 5 kere yiktirip yeniden yaptirdigi bolmeler, kongre toplanti salonlar, goremedigimizi turun disinda kalan 1000 oda, altin islemeli Guinness rekorlar kitabina girmiş 250 kiloluk perdeler, sarayla ilgili oldukca ilginc ayrintilardi.

Gençlik Otobüsü

Saat 5te kisa film cekimi icin kosturduk ancak vakit yetersizliginden dolayi cekilmedi. Saat 6'da doner yemek icin bir Turk lokantasi ayarlanmisti. Yemegimizi yedik ve bu kez röportaj yapmak uzere tekrar otobusun yanina gittik. Roportajlarmiz bitti 2 saat vaktimiz vardi ancak bizde bitmistik. Cok yorucu bi gundu kalan son 1 saatlik serbest zamanimizi tuvalet ihtiyacimiz vs gidermek icin avmde gecirdik. Ve iste yoldayiz. Budepeste'ye merhaba demeye gidiyoruz. Bize iyi yolculuklar.