30 Aralık 2022 Cuma

Gençlik Otobüsü Avrupa Maceram - Orhun Özkan

Herkes gibi benim içinde bir hayal ile başladı bu süreç, hatta doğrusunu söylemek gerekirse başta Avrupa'ya gidildiğini bilmiyordum. Dizayn Vip gezisi yapılacağını sosyal medyadan gördüm. Güzel bir kahvaltı ve gezi başka ne isteyebilirim ki :) bir bekledim iki bekledim... geri dönüş gelmeyince sosyal medyadan Erbakan beyi tanıdığımı yazdım ve etkinliğe çok gelmek istediğimi Gençlik Otobüsü sosyal medyasından paylaştım. Kimin geri dönüş yaptığını bilmiyorum ama sonunda ordaydım. Maksut hoca, Özlem hanım ve Gençlik Otobüsü ile ilk defa orada tanışma şansı buldum. Zaten beni tanıyorsanız büyük ihtimalle ya bir yemek organizasyonunda yada kahvaltıda denk gelmişizdir :)

Beni tanıyan bilir yemek yemeyi ve çay içmeyi:) bir yana bırakırsak en önemli çizgim dürüstlük o yüzden tüm süreci ve Avrupa maceramı anlatmak istiyorum 🌝

Sürece ilk başladığımızda farklı kesimlerden farklı illerden farklı dünya görüşü inanılmaz bir kitle ile tanıştım. Kolay kolay giremeyeceğimiz ortamlara Gençlik otobüsü sayesinde girdik. Bunlardan bazılarını bahsetmem gerekirse bakanlık yöneticileri, büyük elçilikler, çok güzel otellerde etkinlikler, farklı dernek ve topluluklarla tanışma, Köfteci Yusuf kahvaltılarımız:) ve en önemlisi tanıştığımız muhteşem farklı kültürlerden gelen insanlar.

Gençlik otobüsü ile tanışıp yakın arkadaş olanlar ve proje sonunda da görüştüğüm çok sayıda arkadaşım bulunuyor. Aslında en önemli kazanım bu benim için. Bu proje adı altında toplanıp benimle tanıştıysanız yada ben sizinle tanıştıysam işte gerçek asiller biziz 🌝 

Proje sonunda beraber iş yapanlar, tekrar seyahatlere çıkanlar ve en yakın arkadaşlarını bulanlar var. Herkesi bir çakıl taşı olarak görürseniz bu proje sonunda torbanız dolu olarak çıkacağınıza eminim.

Naçizane tavsiyemde Maksut hocanın dediği ve hep söylediği cümleyi unutmayın "Biz sizi seçmiyoruz, siz kendinizi seçtiriyorsunuz yada eletiyorsunuz" uzun süredir projenin içinde olan biri olarak şu cümleyi benimseyip seçilemeyen olacağını pek düşünmüyorum, ne kadar emek verirseniz seçilme ihtimaliniz o kadar yüksek. Ama emeklerinizi proje için vermeniz önemli şeytana uymamanızı öneririm :) Detay vermem gerekirse neden buradasınız? Neden hafta sonu uyumak yerine etkinliklere katılıyorsunuz vaktinizi harcıyorsunuz proje için bunu unutmamanızı öneririm. 

10km koşusu gibi düşünün hedefiniz belliyse sonunda kazanacaksınız. Bu sene olmaz seneye olur, yan kulvarda biri uyuyorsa bu sizi etkilemesin yolunuza devam edin.

Bu arada şunu da söylemek istiyorum 3 yıl kadar önce Gençlik Otobüsü projesini hiç duymamıştım ve ilk defa katıldığım Dizayn Vip etkinliğinde Maksut hoca ile tanıştım. Projeye başvurduğumda bazı kişiler sadece tanıdıklarını götürüyorlar zaman kaybetme gibi cümleler kurdu bana, internette de (sonradan öğrendiğim) geçmişte projeden elenmiş olanla yorumlarını okuyup herkes gibi acaba? derken hayallerimin ve yıllardır bu proje ile yurt dışına çıkanların fotoğraflarını görünce inancım daha da arttı.


Projede yapılan neredeyse tüm toplantı, etkinlik ve gezilere katıldıktan ve projeye bazı katkılar sağladıktan sonra seçimler açıklandı... 

Yedekler söylendi ilk olarak yedekler bittikten sonra ben kulaklığı çıkardım ve oyuna başladım. Asillerde çıkma ihtimalimi görmüyordum. Tam oyuna başlamışken adımın söylendiğini duydum. Güzel şeyler aklınıza hiç gelmediği zaman olur derler bunun en güzel örneği oldu 🤓

Gelelim Avrupa maceramıza ve 1. Grubun muhteşem uyumuna;

Tuğba, Dilara, Eylül, Onur fantastik 5li gibi bir ekiptik gerçekten. Tekrar gitsem Avrupa'ya sizle gitmek isterim. Muhteşem uyumlu ve güler yüzlü bir ekibiz.

Dilara'nın konserlerini ve çıldıraylarını, Onur başkanın sineklerle karşı savaşını ve sis bombalarını:), Tuba ile alışverişlerimizi ve danslarımızı, Eylül ile sanat görsellerini taklit etmemizi ve reelslerimizi unutamayacağım.

Anlatmakla bitmez ama hemen aklıma gelen bir lunapark maceramız var, açık hava sineması maceraları, reels çekerken yaşadığımız güzel anlar anlatsak kitap olur gişe rekoru kırar :)


Bulgaristan, Romanya, Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Avusturya, Almanya, Hollanda sayısız anı unutulamayacak muhteşem anlar 🌝

Avrupa hayalimi gerçekleştiren ve bu noktada bana katkısı çok olan Gençlik Otobüsü ve burada tanıştığım dostlarıma çok teşekkürler. Evet ben asillerde seçildim ve muhteşem bir Vip araçla Avrupa'yı gezdim, evet şaka değil, doğru okudun konaklama ve ülkeler arası ulaşım için ücrette vermedim. Hatta yemek ve kıyafet sponsorumuz bile vardı. 😄 



Umarım Avrupa'da Türk restoranlarında yemek yerken sizde beni hatırlarsınız :)

Sormak istediğiniz bir şey olursa seve seve yardımcı olurum her zaman.

Sağlıcakla kalın gözünüzü Avrupa'dan ve otobüsten ayırmayın 🌝🚍


Not: Ne Ararsan Var İsveç Çakısı Gibi Bir Otobüs… yazımı Avrupa'ya gitmeden yazmıştım onu 'da okumanızı tavsiye ederim :)

İnsatgram: @OrhunOzkann & @Gezigolik










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder