17 Aralık 2013 Salı

Gençlik Otobüsü - Düşle Gerçek Olsun


                                   Gençlik Otobüsü


insanlar vardır, sadece düşle yaşayan..insanlar vardır sadece gerçekle dolup taşan. ama birde gençler vardır, düşleyip gerçeğe dönüştürenler!!
oturmuşsun bilgisayar başına dolanıyorsun oradan buraya.. okul var, iş var, borçlar var, istekler var seni bekleyen sonsuz bozulamayacağına inandığın kısır döngü var. zihnini kurcalayan sıkıntılar bitmez zaten, öyle değil mi? burada ortak sorunları döküp tartışabilir, seni anladığımı kanıtlayabilirim fakat ben başka bir şeyden bahsetmek istiyorum. 

seni heyecanlandırabileceğini düşündüğüm bir konu. 

sana düşlerini hatırlatmaya çalışacağım.

en son ne istedin yaşamdan? neyi düşledin?
obje veya nesne isteme yaşını doldurduğumuzu düşünüyorum. genç olduğumuzu hatırlatarak, gençliğe yakışır bir düş taşıyorum  mesela  zihnimde. beni tanıyan tanımayan herkese anlatır, yazarım. 'ne zengin olmak istiyorum nede çok tanınmış biri. nede sıfatlara boğulmuş kurumsal bir insan. ben 'görmek' istiyorum, keşfetmek, anlamak, çözümlemek, incelemek, merak etmek,farketmek, gezmek istiyorum bütün dünyayı, dostlar!' .
 karşılık olarak 'kim İSTEMEZ Kİ?' diye fikirler dökülür tabii. 

evet belki herkes ister, ama sadece ister. yada konu açılınca '- aa benimde öyle hayalim vardı gençliğimde' falan diye katılırlar düşüncene. konu kapanınca HAYALDE KAPANIR' ne tuhaf değil mi?

ama var benim gibi hayalleri kapanmayan, düşleriyle uyuyup kalkan, umutsuzluğa panzehir olarak yanında inanç taşıyan, var benim gibi niceleri biliyorum.


yani diyorum ki koş! düşlerine ;gerçekler adım atsın sana.. evrende senin hayallerine karşılık geleni bul ve bırakma. benim gibi düşünenler için yapmışlar mesela bir icat. GENÇLİK OTOBÜSÜ demiş adına. ilk duyduğumda, bu proje falan değil kutsal birşey bu diye zihnimde karambole düştüm.

yapmış adamlar dedim.
benim gibilerin hayalini yapmışlar.
 başarmışlar yani.
aynı hayali paylaşanlar, bir otobüste toplanmış, daha ezberleyemediğim ülkelere şehirlere, yolculuğa çıkıyor, hemde milyarlar bayılmadan, beleş!!

senin sıfatına değil, sadece zihnine bakarak değerlendirildiğin bir gezi düşün.
 diyeceğim o ki; yapmışlar yani.yapıyorlar.



düşleyin gerçek  olsun !

                                                        
Nehir Sağdıç








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder